Office 365 a jak na to

Office 365 a jak na to

Zúčastnil jsem se MS Tech Summit-u v Praze (2016). Bylo to působivé. Spousta lidí, spousta techniky, spousta jídla. Trošku divné bylo, že když se to jmenovalo "Tech Summit", měl jsem dojem, že se jedná o 100% marketing. Ale jedna přednáška byla hodně zajímavá. Mimo jiné rezonuje s velmi zajímavým článkem. Ve stručnosti jde o to, že pokud přecházíte na Office 365, měli byste dobře vědět, co děláte. A že naprosto zásadní je mít jasno, jaký užitek vám to přinese. Tak se mi vybavily dlouholeté zkušenosti s nasazováním SharePoint-u. Musím říci, že toto doporučení naprosto přesně souhlasí s tím, co jsem si ověřil v praxi. Pokud není předem jasné, co přesně děláte a jak vlastně nová technologie pomůže ... a co budeme dělat jinak než dosud ... tak to nejspíše nedopadne úplně dobře.

V této souvislosti jsem si vzpomněl na jednu vedoucí sekretariátu ředitele jedné středně velké stavební firmy, která se (na začátku tohoto tisíciletí) vrátila z (pozor!) jednodenního školení Wordu. Se slzami v očích říkala, že kdyby před pár lety věděla to, co se dozvěděla na tom školení, tak by si ušetřila nejméně polovinu práce. Podotýkám, bylo to jednodenní školení. Pravděpodobně by to při trošku větším rozsahu a přesnějším obsahu mohlo mít i výrazně vyšší efekt.

Proto byste si měli položit otázku, jestli víte, jak budete chtít své nové technologie používat. Jestli máte k dispozici lidi, kteří vám pomohou správně pochopit jejich možnosti. A také změnit způsob práce lidí tak, aby odpovídal změněným podmínkám. Jestli ti IT-specialisté, které si pozvete (nebo máte) na provedení migrace mají dost chuti přemýšlet nad tím, co jak děláte. Jestli vůbec vědí, co je možné a rozumné ...

... nebo jestli budete např. přenášet dokumenty na SharePoint ze souborového systému včetně složité struktury složek (toto je velmi konkrétní signál, že něco není v pořádku).


;