Máte skvělé produkty. Šikovné spolupracovníky. Spokojené zákazníky. Celkem se daří. Co chtít víc?
Situace mnoha malých, středních, velkých i obrovských firem. Jsou na tom celkem dobře. Možná něco začíná trošinku skřípat. Špatný pocit z toho, že práce je tak nějak pořád víc a radosti čím dál méně.
To už je pozdě.
Rozvoj firmy musíme zajistit v době, kdy je na vzestupu. Kdosi to parafrázoval "...za slunečného počasí, kdy všichni kolem mají chuť do práce a konkurence je daleko vzadu...". Pokud pochybujete, s chutí si o tom promluvíme. Je ovšem dost dobře možné, že na to každý musí přijít sám.
Proto otázky pokládáme. Neodpovídáme - byť vám rádi pomůžeme odpovědi hledat.
Mnozí si myslí, že nemají kapacitu na další zákazníky. Nepotřebují vyšší příjem (není zřejmé, že zisk je náklad na přežití). Stačí, co je teď (či spíše nemají sílu a chuť dělat změny, které jsou nutné k dalšímu rozvoje firmy). Dost často jsou přesvědčeni, že současná situace je opravdu nejlepší možná.
Příklady:
Jak moc je taková situace zrádná? Co je na tom špatně?
Kdo jednou stál, již stojí opodál. Je docela pravděpodobné, že vás může dostat na kolena právě nadšení, se kterým se věnujete stávajícím produktům a zákazníkům.
Jde to snadno - dejte si do strategie závazný záměr, že se každý rok zbavíte 20% nejméně efektivních zákazníků při zachování míry využití kapacit a růstu absolutního objemu hrubého zisku (případně si napište o analýzu nákladů na udržení a získání zákazníků, příčin odchodů a faktorů pro setrvání).
Regenerace zákaznického portfolia namísto degradace.
Proč byste to měli dělat?
Nic složitého. Vývojová spirála. Pokud nemáte strategii, asi tušíte, co je potřeba udělat nejdřív.
Pokud chcete najít nové lepší zákazníky, nestačí čekat, až sami přijdou. Musíte hledat způsoby, jak je oslovit. Nestačí jenom telefonovat nebo jenom publikovat na sociálních sítích. Dost často se objevují představy, že pro rozvoj firmy, která doteď nepotřebovala web, stačí něco jednoduchého. Nestačí.
To znamená trvalou (přiměřenou) péči o obsah. Spuštěním práce na „webu“ (přesnější označení je „internetový marketing", protože je účelné a nutné propojit veškeré aktivity, zejména sociální sítě + komunikace musí být komplexní a konzistentní) teprve začíná. Web není nikdy hotový.
Bude tady odkaz na typové nabídky spolupráce. Tak se zaregistrujte nebo se rovnou ozvěte. Uvítáme každou zpětnou vazbu.