Pilotní provoz

Web zdokonalíme, až to bude priorita. Zatím nám to takto stačí.

Prosím berte tyto stránky jako předběžnou verzi obsahu webu. Zveřejňujeme je proto, že potřebujeme zveřejnit informace, které využíváme při spolupráci s klienty. Funkčnost bude doplňována postupně, přednost mají aktuální projekty pro zákazníky (neděláme jenom weby - ty jsou pomalinku se rozbíhající "průzkum bojem").

Měli jsme úmysl zabývat se internetovým marketingem jako potenciálně klíčovou součástí rozvoje firem. Jenže neumíme najít nikoho, kdo by to chtěl zkusit trošku jinak, než jak se to obvykle dělá. Takže weby (ani ten vlastní) není zásadní priorita.

Musíme vědět, co chceme umět

Maximální úsilí věnujeme analýze chování lidí na internetu.

  • Nakolik (ne)fungují různé "nesporné pravdy" (např. placené reklamní kampaně).
  • Čím se liší B2B internetová komunikace od e-shopů aj.
  • Jak prezentovat užitečnou informaci různým cílovým skupinám.

Potřebujeme ověřený a použitelný nástroj

Komplikujeme si život tím, že chceme mít všechno, co dává smysl, parametrizovatelné na úrovni redakčního systému.

  • Chceme např. definici událostí a konverze pro Google Ads/Analytics a SKlik zadávat jednoduše jako parametry stránky - vlastně hierarchicky (čímž to není až tak jednoduché, zato je to zatraceně efektivní). Plus vlastní evidenci událostí, abychom měli data, i když uživatel bude mít zablokovánu komunikaci s analytickým serverem.
  • Události chceme nejen zaznamenávat, ale také mít možnost si nastavit hlášení, když k nějaké zajímavé události dojde (to se hodí, zejména když někdo využije vytočení telefonního čísla, vytvoření mailu nebo odeslání zprávy - chceme vědět, co ten návštěvník předtím na webu dělal).
  • Navíc považujeme za nutné mít možnost reagovat na to, co návštěvník dělá. Tedy když je na x-té stránce (tzn. použil odkazy/navigaci) nebo prochází (roluje) některou dlouhou stránku, může se hodit (na některých, ne všech) mu zobrazit výzvu, ať se zeptá nebo ať vyplní hodnocení, popř. se zeptat na názor. Dát možnost nechat svůj kontakt.
  • Rozhodně se nesmí nabízet registrace těm, kdo již jsou registrovaní. 
  • Úplně stejně se hodí nastavitelný (trošku inteligentní) report o návštěvách za minulý den/týden, který přijde do pošty s odkazem na detaily nebo něco takového, co bude odpovídat různým metodikám a úrovním péče o web. Tato funkčnost je klíčová pro intenzívnější péči - pro každé experimentování (viz metodika)

Náročnější typy obsahu

  • Produkt může mít libovolné množství vlastností. To je pěkné, ale jak je elegantně zobrazovat - budou nejspíš potřeba kategorie a podle nich se budou třídit do záložek. A musí to být dostatečně flexibilní, rozumí se parametrizovatelné.
  • Typ animace karty (v rozcestníku nebo v prezentaci seznamů - třeba těch produktů) se zadává stejně jako její vzhled a obsah. Celkově formátování / uspořádání by mělo být co nejrozumněji parametrizovatelné.
  • Hlavně chceme mít pro spolupráci s majiteli webů k dispozici integrovanou furnkčnost pro řízení rozvoje (požadavky na úpravy jednotlivých stránek včetně charakteristik cílových skupin, očekávání jejich chování, akcí atd.). To pro experimentování považujeme za zásadní (záměr, výsledky, porovnání s alternativami). Experimentování je jediný způsob, jak zajistit efektivní web, resp. IM - protože opravdu nestačí to udělat jednou provždy.

Některé naše představy a požadavky vedou k vývojové spirále. Nezasvěcený pozorovatel by dokonce mohl nabýt dojmu, že se v tom cyklíme… 😎 

Hotová zajímavá funkčnost

  • Pro správu webu jsou k dispozici nástroje jako "provoz" (přehled návštěv).
  • Při odkazu na formulář lze identifikovat některé jeho pole a předvyplněnou hodnotu. Např. při použití tohoto odkazu bude ve formuláři předvyplněn požadavek ("Mám zájem o využití tohoto systému správy webu.").

Zbytek 2024

Bohužel se vývoj webu dostal na vedlejší kolej. Aktuálně se věnujeme především digitalizaci a dotačním projektům.

  • Musíme dokončit migraci typů obsahu. Změnili jsme pojetí uspořádání prvků stránky (aby se daly používat jak jednodušší konstrukce jako je třeba blog, ale také smysluplně strukturovat skládané stránky - původně jsme měli sekce přímo s obsahem, jenže se ukázalo, že je lepší mít sekci jenom jako prázdný kontejner a do ní dávat cokoli).
  • Taky se zásadně změnily možnosti parametrizace - jak pro GA a konverze, tak pro zobrazování - zejména seznamů, galerií apod.). 
  • Aktuálně je v provozu interní Captcha na přímý přístup na kontaktní stránky. Předpokládáme, že vzápětí implementujeme reCaptcha.
  • Lepší možnosti pro parametrizaci formátování jednotlivých prvků.
  • Dokončení korektního zobrazení, navigace a další funkčnosti pro prohlížeče s vypnutým JavaScript-em (tohle nemá prioritu, protože bez JS to dnes fakt nemá smysl).
  • Inteligentní zvětšování obrázků v textech a celkově obrázky - galerie atp. To je hanba, že už dávno není.
  • Dotáhnout animované prvky - např. počitadla na počet káv a jiných důležitých informací (to úplně na začátku fungovalo, ale nikdo rozumný to nechce). Nejspíš taky něco pro vytváření časové osy pro historii firmy.
  • Dodělat reference, které sice od začátku jsou k dispozici, ale jsou v tom počátečním (tedy neuspokojivém) stavu. Jednak panel, jednak sekce s možností příběhů.
  • Původní formulace byla "dokončit" blog. Už chápeme, že to nikdy hotové nebude. Zcivilizovat selektor (aby se pokud možno schovával a hlavně umožnil změnit své nastavení). Doplnit filtry (teď to jde jenom z atributů anotace, ...) je v podstatě strašně jednoduché, jenom to prostě nemá prioritu (zatím se nijak aktivně nesnažíme přivést sem návštěvníky).
  • Nejen pro blog chceme důkladně otestovat Articulate, jak se bude dát integrovat. To budeme podporovat, protože diverzita je žádoucí. Také diskusní fórum (třeba Disqus) se budeme snažit zajistit variantně (nezávislé i vlastní řešení).
  • Intenzívně pracujeme na "členství" (membership) - to je to, abyste se mohli zaregistrovat k odběru notifikací a jiných vymožeností.

2025 a následující tisíciletí

  • Pokračování v metodikách (tady budou odkazy, teď jenom výběr a provoz webu).
  • Další jednoduchý prvek - stromové zobrazení pro metodický obsah - na tom v podstatě není potřeba "nic" dělat ... zjevně to "nic" trvá déle, než co by člověk očekával - co potom teprve "něco". 😉
  • Panel pro "naléhavá" (aj.) sdělení (obdoba panelu s cookies, kterýžto jsme "zhasli") - abychom mohli informovat, jak jsme na tom třeba ohledně aktuální paniky (COVID, výluky, dovolené, ...). 😎
  • Funkčnost "na tuto stránku se odkazuje" - pokud se zachytí odkaz z dosud neznámého webu (a není to vyhledávač), tak se zkusí najít stránka, která se na naši stránku odkazuje a uvede se do zpětných referencí (plus mít možnost to zakázat, vyloučit konkrétní stránky atd.). 
  • Demonstrační funkčnost - prezentace produktů a k nim patřící seznam přání a další legrácky typu poradna, zkušenosti, Q&A, …
    Což nejspíš vystačí na několik měsíců, možná i na déle…

Tohle překlopíme na "historii" vývoje funkčnosti prostředí (primárně pořád obsahující plán aktuálních rozšíření).