Když si do firmy pořídíte výrobní technologii, tak se snažíte maximalizovat užitek. Trvale. Jak je na tom váš firemní web?
[Zhruba 600 slov, 3 minuty čtení, 1 hodina přemýšlení 😉]
Tvrzení "firemní web není nikdy hotový" je možná srozumitelné lidem z marketingu. Běžného člověka napadne 'Co je to za hloupost - znamená to, že náš firemní web bude nikdy fungovat?' Když vám dodavatel stroje nebo autosalón říká, že objednaný soustruh či auto "nebude nikdy hotové", tak se s ním nebudete bavit. A dobře uděláte.
U firemního webu je to naopak.
Má podobný charakter jako značka či dobré jméno. Je nutno co nejrychleji začít s minimem a neustále jej zlepšovat. Nejdříve si vyjasnit, co vlastně potřebujeme.
Firemní web je podstatou internetového marketingu. Vytváříte povědomí o firmě - trvale, systematicky a usilovně. A je lhostejné, jestli ovlivňujete přímo budoucí zákazníky nebo novináře.
Zjednodušeně - nový firemní web může zaujmout, jenže za měsíc už jej viděli všichni, které zaujmout mohl. Co potom? Je potřeba aktivně reagovat na změny témat a preferencí lidí nebo firemních zájmů a záměrů. Přijmout fakt, že to není "výkladní skříň", která by snad mohla zaujmout náhodného kolemjdoucího, ale agilní obchodní cestující, který systematicky hledá potenciální zákazníky a navazuje s nimi vztahy. Aniž by je okamžitě nutil k objednávce.
Jelikož zákaznické portfolio zákonitě degraduje, je nutné stále hledat nové lepší zákazníky. Postupně bude stále více lidí využívat internet. Proto web firmy neustále zdokonalujte. Nebudete jej muset předělávat.
Každou stránku webu nejméně jednou ročně (lépe častěji) projděte. Vyhodnoťte, kolik měla (skutečných) návštěv. Hledejte způsob, jak její užitek zvýšit. Když se na ni nikdo nikdy nedostane, nepatří tam. Propojte efektivně firemní web s ostatními nástroji internetového marketingu. Udělejte to účinněji, než konkurence.
Potřebujete získávat užitek - trvale. Ideálně čím dál větší - to jsou noví zajímavější zákazníci. Takoví vám umožní aplikovat flexibilní cenovou politiku, vytvářet si zásobník práce a optimalizovat krátkodobé vytížení kapacit.
Možná spoléháte na jiné formy oslovení. Možná máte pocit, že máte dost zákazníků (to z podstaty věci není rozumný přístup). Jenže konkurence nespí. Zcela jistě naslouchá doporučením, která šíří marketingové agentury.
I když právě nemají zájem o spolupráci, věnovat se jim dokud nevyhodnotíte, že je úsilí o navázání vztahu nedává smysl. Je to systematická a soustavná práce.
Až něco potřebovat budou, měli byste být první, na koho se obrátí.
Je to "stejně", jak to bylo před "internetem". Jenom to, co dřív dělal živý obchodník, se musíme z větší části naučit dělat "digitálně". Nestačí to udělat jednou. Nebo jednou za čas. Je potřeba to dělat pořád. Počítat s tím, že se pravidla hry velmi rychle mění.
Např. na konci roku 2022 nejspíše vstoupila do hry umělá inteligence. Zatím těžko říci, co to přinese, ale rozhodně je to důležitá změna. Nyní budeme bojovat o to, aby se zákazníci dozvěděli to, co potřebují, raději od nás než od AI. Nebo se s AI spojit, abychom mohli zákazníkům poskytnout větší užitek.
Bude to zajímavé.
Můžete to dělat sami nebo o váš firemní web budeme pečovat my.