Malá firma - 5 lidí v administrativě včetně šéfa a obchodu plus 2 konstruktéři. Externí správce IT doporučil (vnutil) majiteli Office 365. Slíbil, že ukáže, k čemu je to dobré. Jaká je vaše zkušenost?
Firma měla lokální síť s interním serverem plus vlastní poštovní server - přechodem na Office 365 se řešila náhrada jeho licencování (výchozí stav nemá smysl komentovat). Jenže fakticky se vůbec nic nestalo. Žádná z funkčností Microsoft 365 není využívána. Vyjma Exchange v nejjednodušší možné podobě. Skutečné možnosti prostředí nikdo nenabídnul ani nevysvětlil.
Office/MS 365 není zdaleka pouze poštovní server.
Vždy je nanejvýš rozumné se zamyslet (nebo si nechat udělat audit) nad tím, jakým způsobem jsme dosud řídili (nejen) elektronickou komunikaci a zpracování informací v tom nejširším možném slova smyslu. S vědomím, že to, co bylo před 10 lety dobrou praxí, nejspíš dnes bude velmi problematické.
Nás zajímá, jak využít potenciál technologií. Běžný uživatel (už vůbec majitel či manažer menší firmy) nemá prostor na hledání, co je a co není možné. Těžko si představí, že by se věci daly dělat úplně jinak. Běžný IT-specialista zase obvykle není schopen správně vnímat běžné provozní potřeby a nacházet k nim vhodnou funkčnost. Potřebujeme někoho, kdo rozumí technologiím a současně je ochoten se zabývat tím, co, jak a proč uživatelé dělají.
Hodně a není to až tak složité. V tomto konkrétním případě stačila slabá hodinka povídání s majitelkou. Podstatné bylo, že ta je otevřená změnám. Její největší výhodou je to, že nepotřebuje obhájit, že všechno, co dělají, je dokonalé. Je schopna si přiznat, že se to dá dělat lépe. Stačilo jí pár příkladů:
Největším přínosem takovýchto zcela jednoduchých řešení je to, že se prakticky ihned snadno získá přehled o tom, co se děje a lze vyhodnotit, co je v jakém stavu. Nejdůležitější efekt je pořádek - úplné zmapování toho, s jakými informacemi lidé pracují a jak. Otevíráte si cestu k poměrně účinnému úkolování lidí a postupnému zjednodušování všeho, co se dosud dělá víceméně lopotně.
Při schůzce jsme nepřišli na nic, co by se u nich konkrétně dalo snadno vylepšit převodem do cloudu. Ani jsme to neměli v úmyslu (ta schůzka nebyla kvůli Office). Za týden přišel mail, ve kterém bylo mimo jiné.
"Především potřebuji zlepšit evidenci reklamací a stížností tak, aby byly archivovány a přístupné pro určené uživatele. Teď to máme řešeno tak, že na serveru je složka, kam musí každý příjemce reklamace uložit záznam o reklamaci. Výsledek je ten, že je sice 100 % reklamací vyřešeno, ale máme jen asi 20 % záznamů. Ostatní proběhne pouze v mailové komunikaci se zákazníkem a do té složky záznam nikdo nevytvoří, protože je to pracné a kolegové v prodeji to nestíhají (nebo se jim nechce, zapomenou apod.)."
Tohle bylo z její strany perfektní pochopení možností. Ideální agenda na demonstraci možností a ověření toho, nakolik může být O365 pro firmu přínosem.
Našlo by se toho víc.
Taky řešíte reklamace? Nebo něco podobného? Nechce si o tom promluvit? Stále pokračuje nabídka vývoje pilotního řešení zdarma.
Příběh pokračuje tím, jaký je správný přístup k využití nových technologií, resp. racionalizaci stávajících neuspokojivě fungujících administrativních činností.