MS365 v menší B2B firmě

23. 05. 2021 Petr Opletal

Jak jste spokojeni s tím, jak u vás fungují "počítače"? Možná jste měli štěstí nebo dobrou referenci při výběru správce IT. Možná to úplně nevyšlo, ale vlastně nevíte jak to změnit. Jestli to má smysl. Pokud jste zatím ještě nepřešli na MS365, měli byste nad změnou uvažovat.

MS365 v menší B2B firmě

Pro malé a střední firmy, které dosud neměly šanci používat vyspělé systémy pro spolupráci, sdílení a komunikaci, představuje přechod do cloudu obrovskou šanci. Zdaleka nejde o "přístup odkudkoli". Nebo o jakési vychytávky v těch tradičních aplikacích, které stejně málokdo opravdu využije naplno. Ani o online komunikační nástroje.

Pořádek

Největší přínos představuje to, že máte možnost dostat všechno na jedno místo (navíc nesrovnatelně bezpečnější z hlediska možné ztráty dat - ať už se jedná o čím dál častější vyděračské útoky nebo prosté selhání hardware - než obvyklý způsob zpracování).

Jistě, klíčová data jsou v podnikovém informačním systému.

Ten možná na přechod do cloudu teprve čeká. Což není dobré odkládat. Jenže mimo to máte ve firmě - obvykle rozptýleno po všech počítačích či schránkách elektronické pošty - v lepším případě ve strnulé struktuře adresářů na sdílené složce firemního serveru - spoustu dokumentů. A tabulek. 

Část z nich je balast.

I o tom je dobré vědět. Když se balastu nechceme vzdát, je dobré mít ho jasně označený, aby nepřekážel. Část jsou smysluplné dokumenty, které obsahují informace, které jsou možná částečně zrcadleny v datech uložených v nejrůznějších databázích. Ale většinou chybí možnost vynutit a podporovat jednotné pojmenování, uložení na správné místo, klasifikaci (opatřit dokumenty potřebnými "značkami", aby se v nich dalo snáze orientovat), o propojení se souvisejícími záznamy např. v tom informačním systému ani nemluvě.

A zbytek jsou kriticky důležité dokumenty.

Které možná vůbec nemáte. Možná právě proto, že vám chybí použitelný nástroj na správu řídící podnikové dokumentace. Popis a vysvětlení pravidel, postupů a povinností lidí. Proto možná existuje situace, že se jedna a tatáž věc dělá pokaždé jinak. Nebo ji různí lidé chápou různě. Není jak a vlastně ani proč kontrolovat, zda to, co se ve firmě děje, je v souladu s reálnými potřebami. 

Čemu to vadí?

Produktivitě práce. 

Komunikace

Jednoznačně největší užitek přináší možnost centralizace komunikace. To je popsáno v článku Jak chytře využít sdílené schránky. Čím taková sdílená schránka může být prospěšná.

  • S daným partnerem komunikujete bez ohledu na to, kdo je faktickým odesílatelem, z jediné adresy (např. "obchod@firma.xy"). Příchozí i odchozí zprávy jdou sem. Když náhodou přijde mail určený pro firmu do osobní schránky uživatele (nebo do nesprávné sdílené schránky - např. "reklamace@firma.xy"), tak ji jednoduše přesunete do té správné a již máte 
  • Veškerá komu
  • Možnost automatizace - např. vytváření a využití jednotné sdílené databáze kontaktů (rozumí se definice osob). 

Jak z toho ven?

Informace o nasazení (většinou jen ty obecné "výhody" mobilita, flexibilita, bezpečnost).

  • Článek 7 benefitů (angličtina)
  • Hodně sporný a vychvalujicí článek Proč Office 365
  • Pokud najdete srozumitelný a výstižný zdroj, kde by byly uvedeny konkrétní vyřešené problémy či získané výhody, sdílejte.