Technologie firmy Microsoft, která rozšiřuje klasické HTML stránky. Umožňuje vložit do HTML stránek programový kód, který je při žádosti o stránku zpracován na straně serveru. Takto se často realizuje část aplikační logiky internetových aplikací. Výsledek je zaslán zpět internetovému prohlížeči ve formě obyčejného HTML kódu.
Application Programming Interface (Wikipedie)
Rozhraní - definice způsobu, kterým může jiný systém vyvolat funkčnost - předat data. Typicky když se podaří převést/získat třeba bankovní výpis v datové podobě, je potřeba ho dostat do účetního systému. To se dá udělat tak, že účetní systém "umí" výpis naimportovat - příslušný standardní formát převede na svá interní data. Přes API to funguje opačně - systém definuje, v jaké podobě data přijímá a poskytuje další funkce pro případné řešení problémů při jejich zpracování. Tím se otevírá možnost vytvořit inteligentní průvodce zpracováním všech možných dokladů, které mají skončit v účetnictví. Využít vytěžování dat, schvalovací procesy a další vymožnosti a 100% validní data se zaúčtují automaticky. Včetně toho, že se doplní chybějící položky do číselníků (osoby, artikly, ...).
Viz též SaaS
Poskytovatel (nebo "poskytování") aplikačních služeb. Analogie ISP, pokročilejší stupeň služeb na Internetu (v prvních fázích vývoje). Viz outsourcing. Nová forma poskytování funkčnosti - defacto software jako služba.
Soubor nástrojů a postupů umožňující efektivní analýzu obchodních (firemních) dat.
Procesní oblast (soubor povinností) pro aktivní řízení vztahů se zákazníky ve všech kontaktních bodech, s účelem navázání oboustranně výhodného dlouhodobého vztahu. CRM vyžaduje zákaznicky orientovanou podnikovou strukturu, procesy a celou podnikovou filozofii. Má za cíl poznání zákazníka, tedy jeho chování a potřeby a následné vyhodnocování těchto údajů pro udržení stávajících a získání nových zákazníků.
Viz též články CRM pro 21. století a Řízení vztahů se zákazníky. Nebo nástroj pro CRM (a úvaha o vhodnosti MS Teams pro tento účel).
Systém výměny elektronických strukturovaných dokumentů (objednávky, faktury, avíza…) mezi aplikacemi nezávislých objektů. Vlastní přenos dat a další služby zajišťuje třetí subjekt, tzv. VAN operátor. Použití nachází tato technologie především v systémech řízení dodavatelsko-odběratelských vztahů (SCM -Supply Chain Management).
ITIL (IT Infrastructure Library)
Rámec přístupů k zajištění dodávky kvalitních IT služeb za přiměřených nákladů, který vychází z nejlepších praktických zkušeností. Knihovnu spravuje organizace Office of Government Commerce a je šířena formou knih, CD, školení, konzultací a certifikací. ITIL je v současnosti již de-facto mezinárodním standardem pro oblast řízení IT služeb.
Service Oriented Architecture (Wikipedie)
Jednotlivé systémy/aplikace nejaou vytvářeny jako monolitický a uzavřený systém, ale skládají se z elementárních komponent, které jsou schopny zajistit izolovatelnou funkčnost. Jednotlivé části řešení si mezi sebou vyměňují data primárně prostřednictvím zpráv či obdobným mechanismem, který umožňuje škálovatelnost a poskytuje další výhody.
Tak mimo "stavebnice" poskytují rozhraní (API), pomocí kterého se připojí na centrální komponentu, přes kterou toto jejich rozhraní může využívat jakákoli jiná aplikace, která je k oné centrální komponentě (Service Bus) také připojena a má potřebná práva.
Baví nás to. Máme radost, když věci fungují. Rádi sdílíme zkušenosti.
Umíme odhadnout potenciál spolupráce. Vy také. Dohodneme se.
Rádi bychom poprosili ty, komu připadnou informace uváděné v metodice užitečné nebo sporné či mají jiné zkušenosti či mohou doplnit chybějící zdroje, aby se ozvali. Rádi budeme spolupracovat na dalším zlepšování nebo propojíme naše stránky s vašimi.