Change Management by Requirements
Jak řídit rozvoj účelně a systematicky.
Proto je velmi výhodné přesvědčit jejich manažery, že je víceméně v pořádku, že to nedokáží sami a proč je rozumné si k tomu přizvat externí renomovanou poradenskou firmu. Jak takové akce dopadají, vidíme kolem sebe.
Ono to asi platí nejen na velké firmy.
Pravda je, že provést byť jen trošku komplexnější změnu je v tradiční organizaci prakticky nadlidský úkol.
Potom už je to snadné. Ten první krok je opravu obtížný. Můžeme vám s tím pomoci. Protože nás to baví a umíme to, nebudeme chtít balík ani předem, ani po skončení nulté fáze (bude odkaz na popis projektu). V ten okamžik se jen musíme shodnout, jakou hodnotu pro vás taková změna má a dohodnout, jaká je rozumná odměna za uvažovanou pomoc a kdy má být poskytnuta a jakým způsobem. Když se nedohodneme, nic neplatíte a přátelsky se rozloučíme.
Protože si myslíme, že tomu opravdu rozumíme, vyhodnotíme před začátkem, jaké jsou šance, že to s limitním úsilím může dobře dopadnout a pokud nám vyjde, že ne, tak se do toho nepustíme.
Strategie není dokument či soubor mouder. Strategie je proces - proces adaptace organizace na budoucí výzvy, hrozby a příležitosti. Primární podmínka přežití. Pokud strategií není stagnace a zánik, tak snaha o její realizaci přináší změny. Změny produktů, technologií, organizace/procesů, zákazníků, dovedností, změny přístupu...
Základní možnosti (týká se dle oboru organizací s více jak 20-50 lidmi), jak změny řídit:
Přežití organizace závisí na tom, jestli se dokáže přizpůsobit dynamice moderního světa. Tradiční způsob myšlení nás vede k tomu, abychom se snažili dosažený uspokojivý stav udržet. Omezovat rizika. Nová doba po nás nejspíše chce, abychom rizika akceptovali a řídili organizaci "jim navzdory". Je potřeba si to ujasnit.
Při rozvoji systému řízení u našich klientů jsme postupně zdokonalovali metodiku pro řízení změn pomocí "záležitostí". Tento pojem nám umožnil sjednotit pravidla pro identifikaci a správu:
Primárním důvodem pro zavedení "záležitostí" je doporučená podoba pracovních jednání. Pro plánování schůzek chceme mít k jednotlivým tématům úplné podklady. Stejné téma se obvykle vyskytuje v několika jednáních. Ať už v čase nebo na různých organizačních úrovních. Chceme je tedy přesouvat a zařazení na program konkrétního jednání je jen jeden záznamů jeho plánu/historie. Existuje (tedy je potřeba mít možnost získat či doplnit jeho podklady, aktualizovat úkoly apod.) i mimo schůzky/jednání.
Rozdělíme si je dle toho, jaký mají mít výsledek - definice účelem (stručně).
Někteří klienti se snažili prosadit i jiné typy záležitostí (např. "personální"...), což jsou sice někdy zábavné scénky, ale zatím jsme na nic "jiného" nenarazili. Možná u vás na něco narazíme.
Je to triviálně jednoduché (detaily jsou v metodice, zde pouze náznak principů).
Stačí mít definováno, jakým způsobem se zpracovává "ostatní" podněty... tedy veškeré jinde nedefinované (spouštěcí události "jiných" procesů) události. Jedná se o sběrný proces - pokud není událost zpracována, musí být zachycena a vypořádána zde. Proces pro zvládání nespecifických událostí je (musí být) velmi flexibilní. Pokud některá aktivita či atribut chybí, interaktivně se dle potřeby & možností doplní (příklad).
Jinými slovy firma je řízena:
To je všechno. Není to báječně jednoduché?
Procesní schéma zpracování podnětů a správy záležitostí...
Část metodiky bude přístupná formou PDF...
Rozhodně se nebojte dát vědět, že byste něco takového potřebovali.
Baví nás to. Máme radost, když věci fungují. Rádi sdílíme zkušenosti.
Umíme odhadnout potenciál spolupráce. Vy také. Dohodneme se.
Rádi bychom poprosili ty, komu připadnou informace uváděné v metodice užitečné nebo sporné či mají jiné zkušenosti či mohou doplnit chybějící zdroje, aby se ozvali. Rádi budeme spolupracovat na dalším zlepšování nebo propojíme naše stránky s vašimi.