Pomůže zlepšit hospodaření s časem. Neumí zázraky. Je to na vás.
Jestliže věříte, že stojí zato skutečně plánovat = řídit svůj čas a současně používáte MS Outlook (nejlépe i pro osobní aktivity), vyzkoušejte doplněk pro podporu efektivního využití času - určitě se ozvěte, máte šanci ovlivnit jeho podobu (je sice zadarmo, není však volně ke stažení - snažíme se vylepšit způsob používání a ověřujeme, co všechno je nutné parametrizovat).
Jak je vysvětleno v interpretaci Eisenhower-ova principu, musíme mít své (dosud nezahájené volitelné) záměry v nezávislém seznamu. Předpokládejme, že jsme právě dokončili předchozí práci|úkol a můžeme si vybrat, co budeme dělat (samozřejmě je lepší to dělat v předstihu/průběžně). Chceme rozhodnout, co je nejlepší začít dělat právě v tomto okamžiku. Výsledkem má být aktualizovaný rozpis čínností v kalendáři (činnost je časový blok, úkol|zadání|záměr je nadřazená entita, může se rozpadat na více činností... odkaz na způsob plánování aktivit).
Je dobré pracovat současně na co nejméně úkolech. Všechny rozpracované a nezahájené úkoly musí být v seznamu, který dokážeme setřídit naznačeným způsobem. Protože není rozumné vést si několik různých evidencí toho, jak máme plánovaný čas (a jak řečeno, používáme Outlook), jediná rozumná možnost je zjistit disponibilní kapacitu z plánovacího kalendáře. Tím zohledníme všechny známé překážky v práci. Stačí do toho kalendáře dávat opravdu všechno, o čem víme nebo to předpokládáme. Z logiky celé této konstrukce vyplývá, že seznam záměrů by měl být také v Outlook-u. Přímo se nabízí alternativní nebo nativní seznam úkolů (podle toho, jaké jsou zvyklosti pro používání úkolů). Také je tak snadné zajistit integraci úkolů přicházejících odjinud (např. ze SharePoint-u, systému pro podporu řízení projektů či jiného prostředí).
Úplná metodika při konkrétní implementaci.
Nyní je jasné, proč větší úkoly rozdělit na co nejmenší bloky (ty mají všechny stejnou produktivitu - hodnota celku / celková pracnost - zákeřné je, že obě hodnoty se budou v čase měnit).
Pokud máte na výběr ze dvou či tří činností, žádný mechanismus nepotřebujete. Ovšem s největší pravděpodobností to znamená, že ve vašem (neexistujícím) seznamu chybí všechno, co stojí za úvahu. Průměrně by v záměrech měla být spíš většina takových, které se hodně dlouho nebo vůbec neuskuteční. Protože budete pracovat na něčem s vyšším přínosem. Jenže nikdy nesmíte pracovat na ničem, co by v tom seznamu nebylo.
Je tedy dobré dát si mezi úkoly také vyhledávání nových příležitostí. Jako něco, co vytváří opravdu velkou hodnotu.
Vycházíme z toho, že důležitost (vlastní kategorie, nikoli standardní pole Outlook-u) je vlastností úkolu a všechny očekávané činnosti jsou v kalendáři naplánovány včetně rezerv. Cílem základní funkčnosti doplňku je zjednodušit (a zvýšit smysluplnost) rozplánování činností úkolu, posílit závaznost činností (zabrání nekorektním přesunům, překrývání činností atd.)
Viz též
Na vyžádání je k dispozici metodika, částečně popisující principy, na kterých je systém postaven, částečně popisující doporučený způsob používání s příklady. Můžete nám pomoci ji výrazně zdokonalit.
Baví nás to. Máme radost, když věci fungují. Rádi sdílíme zkušenosti.
Umíme odhadnout potenciál spolupráce. Vy také. Dohodneme se.
Rádi bychom poprosili ty, komu připadnou informace uváděné v metodice užitečné nebo sporné či mají jiné zkušenosti či mohou doplnit chybějící zdroje, aby se ozvali. Rádi budeme spolupracovat na dalším zlepšování nebo propojíme naše stránky s vašimi.