A nepřicházet o stávající.
V současném hyperkonkurenčním prostředí musíme změnit způsob vyhledávání, oslovování a získávání nových zákazníků (jedná se primárně o B2B, komunikace se spotřebitelskou veřejností funguje trošinku jinak).
Budeme se muset vyrovnat s významnými změnami chování lidí. Protože i v B2B nakonec rozhodují konkrétní lidé.
To všechno je potřeba vyhodnotit … čí spíše průběžně vyhodnocovat a podle toho upravovat jak koncepční záměry, tak jednotlivé aktivity.
Pravděpodobně již dávno minula doba, kdy stačilo jednou vytvořit marketingovou strategii a měnila se po desítkách let při pokusech o záchranu firmy či při převzetí konkurentem. Ale rozhodně to platí pro taktiku s řízení marketingových aktivit.
Už si nemůžeme dovolit pasívní marketing. Je nejvyšší čas začít na získávání nových zákazníků intenzívně pracovat.
Dřív platilo, že "… polovina nákladů na marketing je vyhozená, jenom nikdo neví, která …". To se změnilo dávno před nástupem "měřitelných" nástrojů internetového marketingu. Ono nejde o to, jestli se nám něco snáze vyhodnocuje. Podstatné je, zda potřebujeme znát výsledky. V dobách "marketingového blahobytu" se podařilo vytvořit dojem, že marketing je vyšší mystérium a jakékoli snahy o řízení jsou předem odsouzeny k zániku.
Objevil se a začal rozvíjet marketingový controlling (později). V tom duchu musíme hodnotit i veškeré aktivity v oblasti internetového marketingu. Klíčovými pojmy jsou:
Zásadní: Jak dopadnou firmy, které nebudou schopny zajistit aktivní marketing?
Kdy se vyplatí získávání nových zákazníků
Reálně je to tak, že dokud se akvizice (aktivní marketing) nevyzkouší, jsou veškeré údaje o potenciální efektivnosti nových zákazníků pouze odhady, což znamená, že přijaté závěry nejsou věrohodné.
Tato stránka je určena pro podrobnější vysvětlení průzkumu představ o podobě získávání nových zákazníků. Předběžně jsou zachyceny i úvahy o aktivním pojetí blogu (a související poznámky k aktivnímu marketingu).
Baví nás to. Máme radost, když věci fungují. Rádi sdílíme zkušenosti.
Umíme odhadnout potenciál spolupráce. Vy také. Dohodneme se.
Rádi bychom poprosili ty, komu připadnou informace uváděné v metodice užitečné nebo sporné či mají jiné zkušenosti či mohou doplnit chybějící zdroje, aby se ozvali. Rádi budeme spolupracovat na dalším zlepšování nebo propojíme naše stránky s vašimi.