Základy pro ty, kdož si nejsou jisti.
Především musíte dobře vědět, pro koho jste užiteční.
Produkt - výrobek nebo služba, popř. obojí dohromady.
Cílová skupina - subjekty (lidé nebo firmy), kteří kupují vaše produkty, jelikož jim to přináší užitek. Opravdu není jenom jedna.
Marketingová strategie = koncepce práce s produkty a zákazníky = plán rozvoje podnikání. Nesmí to být hromada frází, ale jasně formulované principy a priority. Každá strategie se skládá z vrstev - u realizačních strategií je nejvyšší vrstvou interpretace toho, co vyplývá z podnikové. Udělejme si jasno, co konkrétně potřebujeme. Pro začátek ty nejdůležitější a nejjednodušší situace / otázky.
Je jich velmi mnoho. Pokud si je připustíte. Resp. umíte položit. Dovolíte, aby se o tom diskutovalo. Začnou se rojit jak mravenci.
Dokud je člověk jediný, kdo má v hlavě představu o budoucnosti firmy, nemusí s nikým nic sdílet či si vyjasňovat. Zcela jistě však platí "víc hlav, víc rozumu" (a to i v případě, kdy další hlava má svůj rozum, protože tím dokáže ty ostatní inspirovat). O řadě dalších pozitivních efektů nemluvě. Proto když už si člověk nevystačí sám a musí s někým spolupracovat, je potřeba se domluvit na tom, co se má dělat. Když ostatní nevědí, co se děje a proč (a jaké to bude mít důsledky), tak mohou vzniknout významné potíže.
Je potřeba srozumitelně pojmenovat, co máte v úmyslu (příklad):
A u každého z těch záměrů poctivě odpovědět na otázky:
Nemusí (či spíše nemůže) to být hned ani "dokonalé". Naopak - nebude to nikdy hotové. Takže je potřeba se tomu přizpůsobit. Začít. Od minimalistické verze. Pro ilustraci nepřípustně zjednodušený "návod" na údržbu/rozvoj:
Je dobré mít k tomu definovaný proces. Vhodný nástroj. Nejdřív je ovšem nutné si to vyzkoušet.
Soustavně, cílevědomě a plánovitě 😎 optimalizovat veškeré firemní procesy.
Možné formy:
Baví nás to. Máme radost, když věci fungují. Rádi sdílíme zkušenosti.
Umíme odhadnout potenciál spolupráce. Vy také. Dohodneme se.
Rádi bychom poprosili ty, komu připadnou informace uváděné v metodice užitečné nebo sporné či mají jiné zkušenosti či mohou doplnit chybějící zdroje, aby se ozvali. Rádi budeme spolupracovat na dalším zlepšování nebo propojíme naše stránky s vašimi.