Od průmyslové revoluce do postindustriální společnosti.
Svět se změnil - dříve byl na prvním místě výrobce a produkt. Bylo možné vyrábět, všechno se prodalo. V přechodném období nás okolnosti donutily chovat se k zákazníkům "slušně" a k řízení výroby opatrněji. Vzápětí se stal zákazník skutečně určujícím faktorem. Obrazně řečeno - nejdříve musíme mít/získat zákazníky, teprve potom můžeme začít stavět továrny.
Na Zemi je údajně mnohonásobek výrobních kapacit oproti tomu, co je lidstvo schopno spotřebovat. Rozhodně víc, než potřebuje. Což je žádoucí, protože to vytváří tlak na nové efektivnější metody výroby statků, které chceme spotřebovávat.
Dle P. F. Druckera smrtelný podnikatelský hřích.
Protože potřebují čím dál častěji něco, co jim naše konkurence neumí dodat v potřebné podobě a/nebo čase.
Zejména rychlost dodávky bude nejspíš čím dál důležitější.
Bude zásadní, jak budeme schopni řídit využití svých kapacit.
Výkon (či přesněji optimální poměr výkon/cena) určují dodavatelé. Ti v nové ekonomice rozumí a dokáží analyzovat potřeby zákazníků ve "své" oblastni lépe, než sami zákazníci. Také na trhu se orientují lépe.
Dodavatelé se budou muset naučit nezneužívat své informační výhody ke krátkodobému prospěchu a využívat ji k budování a posilování dlouhodobé důvěry. Zákazníci se budou muset naučit posuzovat úplně jiné aspekty potenciálu dodavatele než dříve.
Baví nás to. Máme radost, když věci fungují. Rádi sdílíme zkušenosti.
Umíme odhadnout potenciál spolupráce. Vy také. Dohodneme se.
Rádi bychom poprosili ty, komu připadnou informace uváděné v metodice užitečné nebo sporné či mají jiné zkušenosti či mohou doplnit chybějící zdroje, aby se ozvali. Rádi budeme spolupracovat na dalším zlepšování nebo propojíme naše stránky s vašimi.