Smyslem (zejména B2B akvizičního) webu je získávání nových zájemců o spolupráci. Musíme vědět, kolik nových kontaktů jsme získali. A to co nejobjektivněji. Současně potřebujeme vědět, kolik to stojí a jak se jejich počet zvýší / sníží, když stránkám bude věnovat více / méně úsilí. Je potřeba neustále ověřovat, jak obsah na návštěvníky působí - abychom mohli analyzovat chování a plánovat návštěvnost. Tím určíme optimální intenzitu variabilní složky - jak intenzívní mají být změny - hledání dalších a lepších forem a obsahu komunikace.
Rozhodně nestačí měřit návštěvnost. Ani dobu návštěvy či prokliky na jiné stránky. Ani počty odeslaných kontaktních formulářů. Číslo, které potřebujete, je počet reálných kontaktů (tedy fyzický člověk s telefonem, emailem atd. ... se kterým jste již nejlépe mluvili - protože dokud si neověříte, že je to myšleno vážně, není to skutečný zájemce; u prodejního webu ~ e-shop ~ je to na jedné straně jednodušší, na druhé straně se snadno stane, že o zákazníka přijdete, když se mu nebudete dostatečně věnovat).
Samotná znalost počtu kontaktů je k ničemu. Musíme vědět, co uděláme, když se výkon (tedy množství práce potřebné ke získání jednoho kontaktu) bude měnit.
Z čehož vyplývá, že o web je nanejvýš rozumné - nutné - se průběžně starat. A je rozumné najít takovou intenzitu péče, která poskytuje optimální užitek (rozpracovat ... může být i minimální intenzita, může být maximální užitek ... Pareto ... každopádně je rozumné všechno evidovat a vyhodnocovat).
Péče o web skládá z dvou skupin činností.
Musíme mít jasno v tom, co od webu očekáváme. Pokud od něj chceme podporu rozvoje zákaznického portfolia, musíme mu věnovat odpovídající pozornost. A umět vyhodnotit, co se ještě vyplatí a co už ne.
Viz též Jak začít, Typy webů, Možnosti správy
Baví nás to. Máme radost, když věci fungují. Rádi sdílíme zkušenosti.
Umíme odhadnout potenciál spolupráce. Vy také. Dohodneme se.
Rádi bychom poprosili ty, komu připadnou informace uváděné v metodice užitečné nebo sporné či mají jiné zkušenosti či mohou doplnit chybějící zdroje, aby se ozvali. Rádi budeme spolupracovat na dalším zlepšování nebo propojíme naše stránky s vašimi.