Jednoduché. Snadno pochopitelné. Účelné.
Akceptační kritéria - zadání & checklist (toto je pouze námět).
Smyslem B2B webu je najít potenciální zákazníky - získat kontaktní údaje.
Pravidla nám pomohou toto zadání naplnit.
Kreativita je důležitá. Nesmíme se však nechat unést. Proces a kontrolní seznamy (checklisty) pomáhají vytváření webu zrychlit, zjednodušit a zabrání tomu, abychom v nadšení nad tím, jak "úžasný" obsah (či nedejbože grafiku) vytváříme, přestali myslet na potenciálního zákazníka.
Snažíme se vytvořit stránku a její obsah tak, aby u návštěvníka byla dosažena shoda s jeho očekáváními. Tedy musíme vyjít z toho, jak se dotyčný dostane na jakou stránku.
Např. tradiční způsob - člověk dostal navštívenku (nebo někde viděl adresu) a přichází na domovskou stránku webu (tedy není to proklik - pokud máme možnost zadat jinou adresu odpovídající kontextu toho, kde je uvedena, neměli bychom přivádět návštěvníky na domovskou stránku).
Vytvořit účelnou a účinnou domovskou stránku je opravdu těžké. Ale vyplatí se to.
A čím méně nesmyslů na ní bude, tím méně práce dá ji udržovat platnou. 😏
Nejčastější a pro nás podstatný způsob, jak se návštěvník na web dostane, je to, že zadal do vyhledávače frázi např. "účetní firma brno" ... proto, že potřebuje vedení účetnictví (viz samostatná případová studie).
Rozhodně by se neměl dostat na domovskou stránku!
Na domovskou stránku se má dostat, pokud se do vyhledávače zadá jméno firmy či něco obdobného. Popř. při zadání zcela obecného pojmu odpovídajícího "celé" firmě (zde např. "účetní firma", popř. "Účetní a daňová kancelář", …). Pokud zadá cokoli navíc ("…brno", "externí účetnictví pro firmy", …), měl by se dostat na specializovanou přistávací stránku s obsahem odpovídajícím hledanému výrazu. Pokud se snažíme o SEO nebo chceme využít placené reklamní kampaně, jinak to nejde.
Dejme tomu, že jsme na začátku a máme jenom domovskou stránku.
Máme u každé stránky webu formulována očekávání / profil potenciálního návštěvníka? Máme kam napsat, co od té stránky očekáváte? Jak vyhodnotit varianty?
Každá stránka musí mít svůj účel.
Zajímavé zdroje
My také. Umíte to a děláte to poctivě. My také.
Umíme odhadnout potenciál spolupráce. Vy také. Dohodneme se.