Protože nedává smysl to dělat svépomocí.
Komplexní správa webu je jedinečná služba pro menší firmy, která pokryje náročnou problematiku návrhu, správy a systematického rozvoje (akvizičního) webu. Zajistí jeho efektivní využití - tedy správu reklamních kampaní a dalších souvisejících aktivit (sociální sítě atd.). Alternativou je technické řešení.
Podstatou je analýza výkonu a systematické úpravy obsahu. Východiska a zásady:
Občas má někdo tendenci svěřovat zodpovědnost několika lidem. To ale nejde. A dobře je to vidět u vytváření jakéhokoli typu obsahu. Autor musí být jenom jeden.
Princip jediného autora neznamená, že mu s tvorbou nikdo nepomáhá. U tvorby obsahu webu je účast zadavatele nezbytná.
Seznam všech provedených, plánovaných a navrhovaných úprav / podnětů je neveřejnou součástí webu. Navíc má každá stránka své poznámky k obsahu a provedeným změnám.
Každá stránka má své marketingové zadání.
Je potřeba počítat s tím, že pokud má web fungovat, je potřeba se o něj průběžně starat (vyhodnocovat chování návštěvníků a upravovat marketingově aktivní stránky tak, aby se výkon webu zvyšoval).
Obvykle by se měla navržená úprava (obsahu) provádět přímo na produkčním webu tak, že se upravovaná stránka zkopíruje (či vytvoří nová). Tato kopie není veřejně přístupná. Zde se provedou úpravy, které zadavatel (dle podmínek zadání) připomínkuje. Pokud zadavatel požaduje úpravu a autor s tím nesouhlasí (musí uvést důvody), je potřeba:
[Příležitostně tu bude příklad ... resp. zde pouze krátká zmínka a popsáno samostatně.]
Jde prostě o to, aby se obsahu webu, ale především jeho funkčnosti někdo trvale věnoval. Nepotřebujete "mít" web, ale potřebujete, aby plnil své funkce. Pokud žádný užitek nepřináší (nebo jej nelze vyjádřit), není k ničemu.
Viz např. příspěvek Jana Řezáče na LinkedIn a návazná diskuse.