Bezpochyby musíme pomocí webu prezentovat firemní identitu (co jsme zač).
V konečném důsledku je smyslem a cílem webu v dlouhodobém horizontu zvyšovat tržby a ziskovost firmy. Toho lze dosáhnout více způsoby.
Podstatné je investovat do jeho fungování optimální množství zdrojů.
Některé funkce webu jsou přímočaré. Transparentní. Snadno srozumitelné. Tradiční. Nudné. Ale ty nás nezajímají. Výzvou je to, co se nástupem internetu zásadně změnilo. Jak změnu podmínek chápat a využít.
Jeden z nejdůležitějších marketingových požadavků je péče o potenciální zákazníky. Jak vyhledávání příležitostí (leads), tak zejména udržování kontaktu (bude doplněno). Ono to dřív nebylo snadné/možné - velmi omezeným způsobem to dělaly veletrhy, či jiné akce pro odbornou veřejnost. A samozřejmě tradiční akvizice.
Proto se firmy soustředily především na stávající zákazníky.
Nosným prvkem této funkce je blog. Neplatí to nejspíš univerzálně. Není to v souladu s dosavadními zkušenostmi. Ale bude dobré se nad tím zamyslet. V rámci marketingové strategie si vyjasníte, jaké máte možnosti a jaké zdroje je účelné alokovat kam.
A možná se nemusí "líbit" ani internetovým brouzdalům. Dokonce se dá říci, že vůbec nejde o to, aby se někomu líbil. Podstatné je:
Součástí přesvědčování je to, že pro návštěvníka, o kterého usilujeme, je stránka zajímavější, než weby konkurence. To neznamená "hezká" ani "atraktivní" či "provokativní" ... prostě má být konformní s představou nejzajímavější (největší) části návštěvníků. Což je poměrně obtížné.
I když budou všichni grafici a umělci světa velmi přesvědčivě tvrdit něco jiného, výše uvedenou funkci umí splnit jen obsah. Nepochybně s dodržením zásad (velikost a typ fontů, ladění barev, ...). Sebeúžasnější obrázek nebo video nepřesvědčí téměř nikoho (většinu) o tom, že jste pro ně ten správný partner, pokud nedostanou informace, které v nich ten dojem vyvolají. Což možná nemusí být pravda u koncového spotřebitele - autority říkají, že nemyslícího konzumenta řídí emoce. My se snažíme získat zákazníka v B2B. Myslícího.
Web (stránka) se snaží přesvědčit co nejvíce očekávaných návštěvníků.
Přesvědčuje o tom, že jsme pro jejich potřeby ten nejvhodnější partner.
Aby udělali akci, podle které budeme schopni vyhodnotit, jestli se nám podařilo předat jim ty informace, které jsme jim předat chtěli. Ty ostatní nepřesvědčíme. Největší skupina je ovšem lepší než kterákoli z menších (byť i tady je dobré vážit počty návštěvníků potenciálním užitkem). Když se budeme snažit přesvědčit všechny, nepřesvědčíme nikoho.
Baví nás to. Máme radost, když věci fungují. Rádi sdílíme zkušenosti.
Umíme odhadnout potenciál spolupráce. Vy také. Dohodneme se.
Rádi bychom poprosili ty, komu připadnou informace uváděné v metodice užitečné nebo sporné či mají jiné zkušenosti či mohou doplnit chybějící zdroje, aby se ozvali. Rádi budeme spolupracovat na dalším zlepšování nebo propojíme naše stránky s vašimi.