Snažíme se maximálně zjednodušit a zefektivnit zadání a provedení úpravy. Jednoduché změny se týkají jedné stránky, komplexní znamenají úpravy, popř. přidávání a rušení více stránek. Každá úprava musí být před provedením naplánována a schválena. Bude se k tomu využívat systém správy úprav, který je přímo součástí spravovaného webu.
Zadání úprav stávajícího obsahu
- Záměr úpravy by měl identifikovat stránku, které se týká (bude možno přímo ze stránky).
- Popisuje nežádoucí stav (citace, přesné určení).
- Navrhuje řešení.
- Vznikne zadání (jednoznačné určení toho, co se má udělat, viz ...).
Požadavek na nový obsah
- Je potřeba zařadit novou položku. Mezi již existující - např. informační štítek o nově popsané výhodě produktu (tedy na stránku obsahující seznam výhod).
- Doporučený postup - zadavatel předá úplné podklady - úplně všechno, co o novém obsahu ví. Formuluje své požadavky (ne "návrhy"), co by mělo podobou nové položky být dosaženo.
- Správce dohledá relevantní upřesňující informace.
- Předběžně zmapuje vazby (s čím nový obsah souvisí).
- Společně formulují zadání.
- Jakmile je zadání schváleno, úprava je provedena.
- Analogicky pro nové stránky či komplexní zásahy (např. nový produkt do katalogu).
Zadání
- Čeho má být dosaženo. Proč. Související požadavky (omezení).
- Souvislosti (věcné).
- Úplné podklady / informace.
- Upřesňující informace (data z vyhledávání, informace od konkurence, z obecných zdrojů).
- Stránky, se kterými nový obsah souvisí.
- Rámcové vymezení - jaký typ obsahu, vzory zobrazení, specifické požadavky.
Možnosti spolupráce na řízení úprav
- Aktuálně prostřednictvím písemného či osobního (telefon apod.) požadavku.
- U každé změny tlačítko ve významu "připomínkovat", pomocí kterého bude možné změnit i stav. Plus tlačítko "Iniciovat novou změnu" (přímo na stránkách po přihlášení).
- Později nějaká lepší forma editace.