Musíme vědět, co chceme umět
Maximální úsilí věnujeme analýze chování lidí na internetu.
- Nakolik (ne)fungují různé "nesporné pravdy" (např. placené reklamní kampaně).
- Čím se liší B2B internetová komunikace od e-shopů aj.
- Jak prezentovat užitečnou informaci různým cílovým skupinám.
Potřebujeme ověřený a použitelný nástroj
Komplikujeme si život tím, že chceme mít všechno, co dává smysl, parametrizovatelné na úrovni redakčního systému.
- Chceme např. definici událostí a konverze pro Google Ads/Analytics a SKlik zadávat jednoduše jako parametry stránky - vlastně hierarchicky (čímž to není až tak jednoduché, zato je to zatraceně efektivní). Plus vlastní evidenci událostí, abychom měli data, i když uživatel bude mít zablokovánu komunikaci s analytickým serverem.
- Události chceme nejen zaznamenávat, ale také mít možnost si nastavit hlášení, když k nějaké zajímavé události dojde (to se hodí, zejména když někdo využije vytočení telefonního čísla, vytvoření mailu nebo odeslání zprávy - chceme vědět, co ten návštěvník předtím na webu dělal).
- Navíc považujeme za nutné mít možnost reagovat na to, co návštěvník dělá. Tedy když je na x-té stránce (tzn. použil odkazy/navigaci) nebo prochází (roluje) některou dlouhou stránku, může se hodit (na některých, ne všech) mu zobrazit výzvu, ať se zeptá nebo ať vyplní hodnocení, popř. se zeptat na názor. Dát možnost nechat svůj kontakt.
- Rozhodně se nesmí nabízet registrace těm, kdo již jsou registrovaní.
- Úplně stejně se hodí nastavitelný (trošku inteligentní) report o návštěvách za minulý den/týden, který přijde do pošty s odkazem na detaily nebo něco takového, co bude odpovídat různým metodikám a úrovním péče o web. Tato funkčnost je klíčová pro intenzívnější péči - pro každé experimentování (viz metodika)
Náročnější typy obsahu
- Produkt může mít libovolné množství vlastností. To je pěkné, ale jak je elegantně zobrazovat - budou nejspíš potřeba kategorie a podle nich se budou třídit do záložek. A musí to být dostatečně flexibilní, rozumí se parametrizovatelné.
- Typ animace karty (v rozcestníku nebo v prezentaci seznamů - třeba těch produktů) se zadává stejně jako její vzhled a obsah. Celkově formátování / uspořádání by mělo být co nejrozumněji parametrizovatelné.
- Hlavně chceme mít pro spolupráci s majiteli webů k dispozici integrovanou furnkčnost pro řízení rozvoje (požadavky na úpravy jednotlivých stránek včetně charakteristik cílových skupin, očekávání jejich chování, akcí atd.). To pro experimentování považujeme za zásadní (záměr, výsledky, porovnání s alternativami). Experimentování je jediný způsob, jak zajistit efektivní web, resp. IM - protože opravdu nestačí to udělat jednou provždy.
Některé naše představy a požadavky vedou k vývojové spirále. Nezasvěcený pozorovatel by dokonce mohl nabýt dojmu, že se v tom cyklíme… 😎