Nalezení, oslovení a získání nového zákazníka je stále obtížnější.
Jak získávat více lepších zákazníků.
Máte obchodní zástupce? Terénní obchodníky? KAM? Nebo žádné akviziční nemáte a všichni se starají o stávající zákazníky?
Čekáte, až noví zákazníci zavolají, až si vás sami najdou?
Jak řídíte jejich výkon? Jste spokojeni se systémem odměňování / motivace obchodníků?
Maximálně se soustředit na to, co je zákazníka důležité.
To, jak je nejčastěji organizován obchod, má své příčiny.
Pokud jste tak malá firma, že se méně než dva lidé (jako hlavní náplň) věnují prodeji, tak se většinou vyplatí zorganizovat práci tak, aby se sloučily všechny činnosti administrativního charakteru (např. fakturace, nákup, kvalita, veškeré interní evidence typu docházka, …), u kterých to dává smysl, a těm se přidala i péče o zákazníky. Obchodník se musí primárně věnovat akvizici.
Pokud "obchod" nedělá nikdo (tzn. dělá příležitostně "na koho to právě padne" nebo výkonný manažer / majitel), tak máte nejspíš v dělbě/organizaci práce skrytý potenciál několikanásobného navýšení příspěvku na krytí (hrubého zisku) bez navyšování kapacit či intenzity práce. Ale je možné, že ve vašem konkrétním případě to vážně moc jinak nejde. Zůstává otázka, nakolik jste si tím jisti. Pokud si myslíte, že stojí zato si to ověřit, ozvěte se.
Akviziční obchodník potřebuje
To všechno dělat souběžně a velmi systematicky. Všechno evidovat. Vyhodnocovat, Zlepšovat postupy.
Nelze čekat, že si nás zákazníci najdou sami. I když je dost pohodlné tomu věřit.
Prý to nejde.
Je dobré si uvědomit
Neříkáme, že je to jednoduché. Ale je rozumné to zkusit.
My také. Umíte to a děláte to poctivě. My také.
Umíme odhadnout potenciál spolupráce. Vy také. Dohodneme se.