Zjistěte, co u vás funguje a jak. Co je nutné a rozumné změnit.
Nejlepší poměr výkon/cena
Cenu navrhneme po vstupní analýze.Nechte vzkaz. Dohodneme se.
Spolupracovníci se snaží (někdo víc a někdo méně) každý jak umí...
Pojmem kontrola se rozumí nikoli - jak tomu je při tradičním pojetí řídící práce - represe, ale systematické ověřování (zlepšování) jednak znalostí a dovedností pracovníků a optimalizace podmínek prostředí, ale především platnosti a účelnosti nastavených pravidel / povinností.
Odstranit výše uvedená omezení (začít je odstraňovat). Mapování znamená pojmenovat alespoň nějaké činnosti a začít se zabývat tím, proč se vykonávají - najít jejich spouštěcí události, vstupy a výstupy a pochopit (co nejlépe definovat) role nutné k jejich provádění.
První kroky jsou nejtěžší. Většinou je výše uvedené podmíněno změnou přístupu (především nutným doplněním znalostí a dovedností) řídících pracovníků, podoby pravidel formulovaných řídicí dokumentací atd. Užitečnost procesního modelu je podmíněna tím, že se na začátku srozumitelně dohodne a fixuje podoba práce řídících pracovníků (řídící procesy).
Pokud nebudou "procesy" potřebovat (jelikož bez nich nemohou plnit své povinnosti), je potřeba počkat, dokud se vedení organizace neshodne, že právě toto se musí změnit. Něco zjistíme při vstupní analýze, ale je dobré mít v tom jasno už předem.
Vycházíme z toho, že procesní přístup je v současnosti nejrozumnější metoda řízení organizací. Procesní analýza v korektním pojetí neznamená hledání pracovníků, kteří by se dali propustit. Cílem je maximalizovat jejich produktivitu. Nehledat "úspory", ale zvýšení výkonu. Pochopit a podořit klíčové faktory úspěchu.
Nebojte se toho názvu.
Pozor - pojmem "procesy" se rozumí povinnosti lidí, nikoli posloupnost transakcí definovaných systémem typu workflow (rozdíl vysvětlíme).
I kdybyste se rozhodli po provedené analýze nepokračovat:
Na rozdíl od vstupní analýzy (která je obvykle v naší režii) je vytvoření základu procesního modelu a umožnení přechodu na procesní přístup placeným produktem. V obou případech je to hodnotný produkt, ale dokud o vás nic nevíme, bereme riziko na sebe. Proto musí nejdříve proběhnout vstupní analýza včetně orientačního zmapování činností. Tak zjistíme rozsah práce a zda je procesní analýza realizovatelná (dovednosti řídících pracovníků) a přinese vám ten užitek, který slibujeme. Také zjistíme oblasti, kterým je žádoucí věnovat zvýšenou pozornost. Podle takto stanoveného rozsahu bude navržena výchozí cena. Rozsah (kvalitu) a cenu lze po dohodě upravit v průběhu akce.
Ve spojení se vstupní analýzou (její rozšíření).
Pokud již máte pravdivý (alespoň v základech a přijatelně aktualizovatelný & používaný v podnikové praxi) procesní model, nic takového nepotřebujete. Pravděpodobně potřebujete procesní audit, pokud vám ten model nepřináší užitek:
Zjednodušeně řečeno buď procesy v nějaké podobě používáte a potom je nutno pokračovat, nebo je potřeba začít.
Krom výše uvedeného (zájmu vrcholového vedení organizace o moderní korektní podobu řídící práce a změnu přístupu řídídích pracovníků k jejich týmům, povinnostem a spolupráci).
Pokud chcete vědět, co přesně je tím myšleno nebo probrat situaci ozvěte se,
Na základě výsledků vstupní analýzy provést důsledný rozbor klíčových činností. Najít příčiny neshod mezi požadovanou a faktickou podobou plnění povinností a navrhnout způsob jejich odstranění. To znamená:
Procesní audit staví na existujícím procesním modelu a zabývá se především optimalizací & rozšířením jeho využití (fakticky vyhodnocuje úroveň a příležitosti CPI).
Procesní analýza je obvykle nutnou podmínkou rozvoje. Úplně prvním krokem je pojmenovat role, povinnosti a vazby (rozhraní). Vytvořit podmínky pro to, aby se dalo alespoň diskutovat o reálném (spotřeba času/kapacit) výkonu.
My také. Umíte to a děláte to poctivě. My také.
Umíme odhadnout potenciál spolupráce. Vy také. Dohodneme se.