Jak zvýšit výkon organizace?
Čím usnadnit a zefektivnit práci řídících pracovníků?
Zpřesnit zadávání práce!
S využitím M365 a procesů.
Nechte se překvapit.
Máme dva hlavní typy porad - koordinační a "řešitelské" (ryze formálně to může být jinak - byť zde odkázaný text je nehorázný blábol, mnohem smysluplnější je zabývat se faktickou organizací než typy účastníků). Schůzky pořádané k analýze problému a hledání jeho řešení mají svá specifika a je potřeba se jim věnovat samostatně. Toto téma se týká koordinačních porad. Jejich hlavní náplní je obvykle projednávání postupu při řešení nestandardních situací (rozvojové/změnové aktivity, projekty, řešení odchylek běžného provozu apod.). Mělo by být velmi striktně definováno, jaká témata a s jakými podklady jsou pro jednání přípustná.
Jen málo záležitostem se lze věnovat pouze jednou a tím to skončí.
Úkoly se zadávají a vyhodnocují stanoveným způsobem (sjednáním mezi konkrétním zadavatelem s jím vybraným realizátorem využitím principu S.M.A.R.T.) a nemá se s tím zdržovat na poradě.
Metodika MBO je založena na principu sjednání úkolu tak, aby si zadavatel ověřil, že realizátor pochopil záměr - proč je žádoucí změna (co je skutečným cílem) a pokud možno aby on sám určil co a jakým způsobem bude nejlepší jej naplnit. Hlavním cílem je zjednodušení a zefektivnění řízení mimořádných aktivit. Ideálně se uplatní v systému projektového řízení, ale je nenahraditelná i v běžném provozu.
Přináší:
Fixní procesy sice v typické organizaci představují většinu aktivit, ale ad-hoc aktivity se také musí řídit. Většinou jich je víc, než by bylo žádoucí. Formalizovaný systém jejich správy usnadňuje identifikaci těch, pro které je účelné definovat procesy (byť volné). Tím přispívá k postupnému zefektivňování provozu.
Správa (funkčnost a data) kontrolní činnosti (+ kapacitní požadavky) musí být integrovány do komplexního systému správy kapacit a kontroly (systému řízení).
Zejména řídících pracovníků. Je jasné, že mnohým se formalizovaný systém může zdát neefektivní. Problém je, že pokud se někdo rozhodne systém ignorovat či dokonce sabotovat, je takový mechanismus zpočátku velmi náchylný k selhání. Po několika málo měsících si ovšem už nikdo neumí představit, že by mohl fungovat jinak.
Radikálně se zlepší přehled o tom, co kdo dělá a jak užitečné to pro organizaci je, což má výrazný dopad na přístup pracovníků.
Mimochodem - máte už plán/evidenci kontrol v digitální podobě (rozumí se zabudovaný do procesního modelu včetně podpory dohledu nad projekty a mimořádnými aktivitami)? Pokud ne - nebylo by rozumné přistoupit na to, že kontrola je kriticky důležitou součástí řízení a je potřeba ji dělat smysluplně (rozumí se prostředek zlepšování, nikoli represe)?
My také. Umíte to a děláte to poctivě. My také.
Umíme odhadnout potenciál spolupráce. Vy také. Dohodneme se.