Jak by měla akce proběhnout
Velmi silně doporučené předchozí kroky.
- Popsat aktuální stav (procesní audit - co kdo dělá jak a proč).
- Nalézt (ověřit si, zda umíme najít) skutečné primární příčiny problémů (TOC).
- Formulovat skutečné potřeby a požadavky - mapa příležitostí (SFÚ). Bez toho se strategie dělat nedá či to spíše nedává smysl. Bez procesního modelu a BPI to také půjde jen stěží.
- Navrhnout těžiště a směr změn - primární omezení pro současné fungování + výchozí verze / základ podnikové strategie & zadání pro trvalý rozvoj procesů.
- Vytvořit plán prací (analýzu proveditelnosti).
Je to jednoduché
Když si zajistíte všechny potřebné podmínky (viz výše), stačí:
- Sestavit strategický tým.
To může být trošku obtížné a v extrémních případech to bude vyžadovat jisté úsilí na zajištění způsobilosti všech kritických členů týmu.
- Zajistit technické podmínky - systém řízené podnikové dokumentace, SFÚ a MBO. Pravděpodobně alespoň minimální podporu pro projektové řízení.
- Připravit workshop inicializace systému strategického řízení.
- Opravdu se vyplatí najít klidné období v běžném pracovním roce firmy a uspořádat výjezdní workshop (bez kulturního a relaxačního programu). Tam se shodnout na východiscích a minimálně poslání.
- Definovat úkoly a zahájit systematickou péči o podnikovou strategii jako kritickou součást systému řízení a podmínku efektivního rozvoje firmy.
Následně
Trvalý rozvoj - zejména dovedností lidí.
- Pomoc při konkrétních změnách.
- Trvalé a systematické zvyšování kvalifikace manažerů.
- Podpora sofistikovaných metod řízení a využití odpovídajících nástrojů.
Když to nebude dávat smysl, tak se do toho vůbec nepustíme a nemusíte nic platit.