Dobrý web přivádí nové zákazníky

Smyslem webu je zaujmout. Někoho, kdo potřebuje to, co nabízíte.

Web vytvoříme

A budeme se o něj starat, dokud se nedohodneme na jeho hodnotě.
To chci

O všechno se postaráme.

Jaký typ

Vybereme vhodný formát.

Možnosti

Najdeme optimální režim.

Jak na to

Zvládneme to.

  1. Dobrého obchodníka ctí pečlivá příprava na jednání a znalost zákazníka. Tak to bude.
  2. Zástupce firmy je upravený a dobře vypadá. Žádné nesmysly. Je věcný a stručný. Přesvědčivý.
  3. Ví, co zákazník potřebuje. S tím nám pomůžete a získáte svého nejlepšího obchodníka.

Rychle

Pokud již web máte, obvykle jej potřebujete inovovat proto, že na tom starém není jednoduché řídit jeho výkon. Experimentovat a analyzovat, jak se tam návštěvníci chovají a co od něj ve skutečnosti očekávají, popř. proč je nezaujal. To pro zlepšování musíme vědět.

Optimální cesta je evoluce (což platí, i když web nemáte - bezesporu máte informace, které na něm mají být). Převedeme stávající obsah do nového prostředí (zachováme veškerý užitečný obsah a funkčnost, nikoli "totožný" vzhled). Začneme co nejrychleji a minimalisticky, protože web není nikdy hotový. To sebou nese podstatné výhody. 

  • Flexibilita
    • Od začátku si společně ověřujeme, co od stránek potřebujete. Postup (seznámení, analýza, strategie, koncepce webu, ...) není založen na představách a přáních, ale na faktech.
    • Účastníte se změn. Vidíte, jak snadné či obtížné bude udržovat web aktuální.
    • Učíme se spolupracovat. Jste součástí toho, co se děje. Kdykoli se můžete vrátit (k původnímu webu).
  • Rychlost
    • Může to být "téměř hned". Obvykle "bez větších nároků" (na vás).
    • Bez dohadování, neplodných diskusí a sporů.
    • Evoluce řeší problém "vejce × slepice" v oblasti marketingové strategie a koncepce webu (rozvíjíme obojí současně).

Stávající zákazníci mohou web používat (ať už kvůli informacím o produktech, kontaktům či něčemu jinému). Ty nechceme naštvat a podstrčit jim z ničeho nic úplně nové prostředí. Takže pěkně postupně.

Jak budeme postupovat

  • Seznámíme se s tím, jak to u vás funguje. Opravdu je to nutné. Pochopíme organizaci obchodu i celé firmy.
  • Důkladně analyzujeme vaše produkty, zákazníky, obchodníky, cenotvorbu i konkurenci. Na základě toho, co je zřejmé, žádné několikaměsíční výzkumy.
  • Společně aktualizujeme strategii. Není potřeba se toho bát. Může stačit jedna věta.
  • Vytvoříme (výchozí) koncepci webu. Technicky vzniká jako jeho součást (uvnitř).
  • Převedeme stávající stránky (obsah a adresy). Podle nové koncepce. S nutnými úpravami.
  • Pro tvorbu a správu obsahu využíváme standardní redakční systém. Kdykoli se s námi budete chtít rozloučit, můžete si svůj web přenést jinam (samozřejmě vám s tím pomůžeme).
  • Hned potom můžeme web zpřístupnit (přepnout adresu). Vždy máte možnost se vrátit k původnímu.
  • Nebudeme týdny či měsíce vymýšlet a dohadovat se, co by možná bylo "dobré". Nechceme revoluci, ty nefungují. Potřebujeme začít měřit a vyhodnocovat, jak se návštěvníci webu chovají, odkud přicházejí a co se jim líbí. Máme u každé stránky prostor pro formulaci požadavků na změny a vyhodnocování toho, jak stránka funguje.
  • Budeme stránky postupně vylepšovat. Až budou ve vyhovujícím stavu, vyzkoušíme reklamní kampaně, které na váš web přivedou nové zákazníky. Ale hlavně ověří, co lidé skutečně hledají, co je zajímá.
  • Ze začátku to dá celkem dost práce. Ale postupem času - když je to celé dobře - užitek (noví zákazníci) vzrůstá a potřebné úsilí klesá. Je ovšem pravda, že není radno přestat a je dobré vědět, co se osvědčilo a co ne. Využívat zkušeností odjinud. Není to úplně snadné

Web pomáhá poznat a pochopit zákazníky

Nezbytnou součástí správy webu a jeho výkonu je systematická analýza návštěvnosti. To znamená hledat souvislosti mezi tím, co se na webu (či jednotlivých stránkách) změnilo a jak se změnily počty návštěvníků a jejich chování. Analýza chování není úplně jednoduchá záležitost (viz např. zajímavý článek), ale je zásadní pro výkon celého internetového marketingu.

Především je potřeba vyhodnocovat:

  • Počty nových návštěvníků a z jakých zdrojů (hledání, odkazy jinde, přímý přístup, sociální sítě, ...). Kolik z nich se vrátí (a jakým způsobem).
  • Kdy a jak stránky opouštějí. Jakým způsobem je procházejí.
  • Co na stránkách udělají (použijí jakýkoli odkaz - v takovém případě jim ta stránka byla užitečná).

Snažíme se získat kontakt

  • Vytipovat situace, ve kterých dává smysl nabídnout návštěvníkovi buď odběr novinek z oblasti, která ho zajímá, nebo (pokud máte či chcete mít) newsletter (zpravodaj, který pravidelně rozesíláte).
  • To, co na webu návštěvník uvidí, by jej mělo utvrzovat v tom, že své práci rozumíte a může pro něj být užitečné, když ten kontakt nechá.
  • Když kontakt získáváte, je velmi užitečné vědět, co všechno ten člověk viděl, co jej k tomu dovedlo. Ale nechceme, aby na něj na každé stránce vyskakovalo okénko s výzvou k registraci. Nemluvě o těch, co mají vypnuté skripty.
Co návštěvník webu očekává

Když člověk hledá obchodního partnera, obvykle použije vyhledávač.

  • Přichází s konkrétní představou. Má v hlavě to, co potřebuje.
  • Poté to, co ho zaujalo ve výsledcích vyhledávání.
  • Potřebuje zjistit, jestli mu pomůžete či nikoli.
  • Nepotřebuje vědět, jak dlouho jste na trhu, kolik máte zaměstnanců či strojů.

Netýká se to těch, kteří brouzdají, protože nemají co dělat ... ale to nejsou potenciální zákazníci. Ty zaujmout nepotřebujete. Pro ostatní je potřeba připravit maximálně stručné a srozumitelné sdělení. 

Co mu zobrazit, aby ze stránky neodešel
  • Extrémně výstižné heslo. Nejlépe jedno slovo (což většinou nestačí).
  • Je potřeba vědět, jak přemýšlí, jaké pojmy používá, čemu bude rozumět.
  • Nikdo nebude číst souvislý text ... někdy může pomoci obrázek.
  • Je potřeba hledat optimální formát, prvky, znění. Experimentovat a měřit.
  • Nikdy to nebude úplně pro každého. Musíte znát svoji primární cílovou skupinu.
  • Nesmí to být pro vás ani pro nás. Musí to být pro potenciální zákazníky. 
  • Nejlepší možné znění se nedá zjistit jinak, než průzkumem (odkaz ... ověřováním, s čím je úspěšná konkurence, což se moc zjistit nedá, popř. zjišťováním, proč naše sdělení návštěvníka nezaujalo ... ač to vypadá paradoxně, může být výhodné nabídnout skutečnou odměnu za zodpovězení otázky "Proč ..." ... systematicky s návštěvníky pracovat).
  • Hodně pomáhají zkušenosti a vzdělávání. Je to náročné.

Pokud chcete, aby váš web vydělával, je nutné, aby se o něj někdo staral. Můžete to dělat sami. Je však jisté, že outsourcing je v tomto případě ekonomicky efektivnější (dokonce i pro největší firmy - lze tak dosáhnout objektivizace, zabránit prosazování dílčích představ, názorů či individuálního vkusu - kvalifikaci a kapacitu interních spolupracovníků lze využít dle jejich schopností na hledání skutečně podnětných informací). 

Rozdíly oproti obvyklému přístupu

Nemusíte se "o nic" starat. Máte komplexní službu. Platíte, co uznáte za vhodné. Plus možnosti, které nejspíš jiný poskytovatel nenabízí - můžete si vybrat, jesli o to máte zájem.

  • Pokud budete chtít, mohou jít veškeré (písemné; u hovorů samostatná služba) kontakty zájemců přes nás - zjistíme a ověříme dostupné informace, dle potřeby využijeme dalších zdrojů.
    • Ověříme kontakty (resp. aktualizujeme záznamy v systému). V rozšířené verzi analyzujeme informace (např. z jejich webu) v kontextu s vašimi záměry. 
    • Předáme odkazy do záznamů o firmách + komentářem k tomu, jestli je registrován k DPH a zda je spolehlivý plátce. Dle dohody zběžná analýza toho, jaké informace se dají získat např. z listin zveřejněných na OR.
    • Jak se na web dostal.
    • Případně další podporu dle domluvy.
  • Pokud budete mít zájem, vytvoříme pro komunikaci se zájemci dotazníky, které lze použít i jako průvodce / skript pro řízený rozhovor (doporučujeme použít až po osobním kontaktu a ověření, zda tato forma vyhovuje). Totéž platí pro stávající zákazníky.
  • Jak vychází z podstaty našeho přístupu, pomůžeme vám ve všech oblastech, ve kterých to bude dávat smysl - při tvorbě obsahu (např. blog-u), monitorování konkurence, komunikaci se zákazníky, hledání nových způsobů oslovení atd.

To všechno se budeme snažit zahrnout do paušálu (pokud to nebudou zcela jednoúčelové vyžádané aktivity mimo koncepci rozvoje internetového marketingu). Neznamená to, že paušál bude pro různou intenzitu spolupráce stejný, to by nedávalo smysl - společně najdeme tu úroveň, která získá nejvíce zákazníků.

Dílčí a související služby

Rozumíte své práci

My také. Umíte to a děláte to poctivě. My také.

Cena: Odpovídající

Mám zájem o kontakt

Umíme odhadnout potenciál spolupráce. Vy také. Dohodneme se.

Web & profesionální internetový marketing