Pokud již web máte, obvykle jej potřebujete inovovat proto, že na tom starém není jednoduché řídit jeho výkon. Experimentovat a analyzovat, jak se tam návštěvníci chovají a co od něj ve skutečnosti očekávají, popř. proč je nezaujal. To pro zlepšování musíme vědět.
Optimální cesta je evoluce (což platí, i když web nemáte - bezesporu máte informace, které na něm mají být). Převedeme stávající obsah do nového prostředí (zachováme veškerý užitečný obsah a funkčnost, nikoli "totožný" vzhled). Začneme co nejrychleji a minimalisticky, protože web není nikdy hotový. To sebou nese podstatné výhody.
Stávající zákazníci mohou web používat (ať už kvůli informacím o produktech, kontaktům či něčemu jinému). Ty nechceme naštvat a podstrčit jim z ničeho nic úplně nové prostředí. Takže pěkně postupně.
Nezbytnou součástí správy webu a jeho výkonu je systematická analýza návštěvnosti. To znamená hledat souvislosti mezi tím, co se na webu (či jednotlivých stránkách) změnilo a jak se změnily počty návštěvníků a jejich chování. Analýza chování není úplně jednoduchá záležitost (viz např. zajímavý článek), ale je zásadní pro výkon celého internetového marketingu.
Především je potřeba vyhodnocovat:
Když člověk hledá obchodního partnera, obvykle použije vyhledávač.
Netýká se to těch, kteří brouzdají, protože nemají co dělat ... ale to nejsou potenciální zákazníci. Ty zaujmout nepotřebujete. Pro ostatní je potřeba připravit maximálně stručné a srozumitelné sdělení.
Pokud chcete, aby váš web vydělával, je nutné, aby se o něj někdo staral. Můžete to dělat sami. Je však jisté, že outsourcing je v tomto případě ekonomicky efektivnější (dokonce i pro největší firmy - lze tak dosáhnout objektivizace, zabránit prosazování dílčích představ, názorů či individuálního vkusu - kvalifikaci a kapacitu interních spolupracovníků lze využít dle jejich schopností na hledání skutečně podnětných informací).
Nemusíte se "o nic" starat. Máte komplexní službu. Platíte, co uznáte za vhodné. Plus možnosti, které nejspíš jiný poskytovatel nenabízí - můžete si vybrat, jesli o to máte zájem.
To všechno se budeme snažit zahrnout do paušálu (pokud to nebudou zcela jednoúčelové vyžádané aktivity mimo koncepci rozvoje internetového marketingu). Neznamená to, že paušál bude pro různou intenzitu spolupráce stejný, to by nedávalo smysl - společně najdeme tu úroveň, která získá nejvíce zákazníků.
Dílčí a související služby
My také. Umíte to a děláte to poctivě. My také.
Umíme odhadnout potenciál spolupráce. Vy také. Dohodneme se.