Outsourcing digitálního marketingu

Profesionální správa firemního webu, návrh, řízení a optimalizace kampaní.
Průzkumy, notifikace/newsletter, SEO a sociální sítě.
Umíme vaše budoucí zákazníky zaujmout.

Nevěřím!

Dobře děláte. Pomůžeme vám to ověřit.

Důvody outsourcingu digitálního marketingu

  • Specialista je produktivnější - čím náročnější oblast, tím je svépomocné řešení dražší (rozumí se zejména ve smyslu nákladů ztracených příležitostí, pokud daná činnost nedosahuje alespoň obvyklé úrovně).
  • Specialista na plný úvazek se vyplatí pouze největším firmám a i to je sporné. Je docela pravděpodobné, že zkušenosti odjinud jsou k nezaplacení
  • Lepší řiditelnost (omezení rizika svévole) - pro externího poskytovatele služeb je přirozené sjednat podmínky monitorování a analýzy efektivnosti spolupráce, zatímco interní pracovníci mají spíše tendenci se takovým mechanismům bránit.

Pro naprostou většinu běžných firem není outsourcing jen výhodnější, ale naprosto nezbytný. Zapojte se do zpochybnění tohoto tvrzení nebo ukažte, v jakých případech to není pravda.

  • Jednoznačně to není pravda, když je lhostejné, co na webu je. A vzniká jako volnočasová aktivita, prostě pro zábavu.
  • Drobný živnostník nebo někdo, kdo poskytuje své služby jako vedlejší činnost. V takovém případě je přece "jasné", že se mu profesionální péče o web nemůže vyplatit. 😉
    • Pokud hledáte nové zájemce, tak jde o poměr výkon / cena.
    • Přesněji řečeno hodnotu vašeho času - produktivitu.
    • Plaťte za výsledky, ne za sliby.
  • Člověk přesvědčený o tom, že to, co na webu má být, musí psát on sám, protože nikdo jiný nedokáže formulovat jeho myšlenky tak, aby on s tím byl spokojený. Protože je neumí vyjádřit. Pokud se to nenaučí, tak je to samozřejmě pravda. 
    • Sdílet (a nechat si připomínkovat) marketingovou strategii je výhodné.
    • Aby text na webu přinášel užitek, musí být dodržována řada zásad (viz jak má vypadat web).
    • Vlastní myšlenky se do srozumitelné podoby převádějí poměrně těžko.
  • Firma, která produkuje řešení, u kterých údajně nepředstavuje web prodejní kanál. Dle vyjádření je nanejvýš pro novináře, protože zákazníky je nutno získávat jinak. Zjednodušeně web nepotřebuje.
    • Obdobně jako v předchozím scénáři - potřebuje marketingovou / komunikační strategii.
    • Může být pravda, že web nepřináší zjevný přímý užitek. 
    • Přesto je téměř jisté, že se lze pokusit vyjasnit, co užitek představuje a ocenit ho. Potom už je to úplně stejné, jako vždy - stačí porovnat hodnotu, kterou přináší jednotka úsilí při interním a externím zajištění. 

Web je jen základem pro internetový marketing

To všechno se netýká jenom webu. Základem vztahů se zákazníky je komunikace. Čím méně či hůře komunikujete, tím nižší pravděpodobnost dlouhodobé obchodní výkonnosti (výjimky potvrzují pravidlo). Aby práce investovaná do internetu měla smysl (skutečný efekt), musí být komplexní.

  • Reklamní kampaně
  • Mailing.
  • Sociální sítě.

A další činnosti, u kterých je rozumné, aby byly sladěné - minimálně koordinované z jednoho místa ("konzistenení" - to zjednodušeně znamená, že by si minimálně neměly protiřečit, ale lépe se navzájem podporovat).

Web 202*: Profesionální internetový marketing 

Paretovo pravidlo Nejen pro akviziční weby platí Paretovo pravidlo. To říká, že 80% úsilí vytváří pouze 20% užitku (což znamená, že obvyklá intenzita internetového marketingu získává pouze 20% potenciálních zájemců - navíc 80% možné péče má nejspíše jen pár webů a ty proto získávají většinu pozornosti). Aneb se to pravidlo uplatní "dvojitě" - stačí o trošku lepší web / IM a pravděpodobně na sebe strhne nepoměrně více pozornosti. Proto se vyplatí mít alespoň trošku nadprůměrný web. 

Nemá smysl snažit se zvládnout potřebnou úroveň péče (zejména získat nezbytné zkušenosti a dovednost) svépomocí. Pouze pokud si jste jisti, že tomu opravdu rozumíte. Potom je ovšem lepší se tím živit. Protože takových moc není.

Je velká otázka, jak bude vypadat web / IM v příštím desetiletí. Na podzim 2022 se rozvířila velká diskuse, nakolik obor změní nástup umělé inteligence. Je to bezpochyby zásadní otázka.

Web 203*+ … velká neznámá

…přičemž je dobré počítat s tím, že změny budou. Velké. A s těžko předvídatelnou rychlostí. Bude dobré se začít připravovat co nejdříve.

Rozumíte své práci

My také. Umíte to a děláte to poctivě. My také.

Cena: Odpovídající

Mám zájem o kontakt

Umíme odhadnout potenciál spolupráce. Vy také. Dohodneme se.

Web & profesionální internetový marketing