Pro lepší pochopení, jak bychom měli spolupracovat - co je a není účelné.
Má tento scénář má nejlepší poměr výkon/cena?
Nebo je sporné.
Nemusíte nad ničím moc přemýšlet. Máte takový web, který se vám líbí. Nebo spíš co považuje za přiměřené vybraný dodavatel. Hotovo.
Potřebujete web? Není to spíš něco jiného?
Nepovažujeme ten obyklý způsob za korektní. Hledáme takovou podobu a rozsah péče o web, při které její další zlepšení nepřinese vyšší užitek - optimální intenzitu internetového marketingu).
Podstata - naším společným zájmem je, aby web pro vás co nejvíce vydělával. Proto:
To je rozumný způsob, jak od začátku vytvářet web, který ve vlastním zájmu budeme iniciativně, samostatně, efektivně a inteligentně využívat a zdokonalovat pro vaše potřeby. Hledat ideální souhru s ostatními nástroji. Přidávat to, co jeho výkon zvýší. Nic zbytečného.
Předběžně - jen to nejdůležitější.
Je toho víc. Zde uvádíme jen ty nejzřetelnější a nejsrozumitelnější . Snažíme se vysvětlit, co není korektní dělat bez vás.
Určujete nebo minimálně sledujete, kam směřuje úsilí. Bez vás žádný směr není. Stagnace. Onen tradiční způsob využití webu. Či spíše nevyužití. Je jasné, že v takovém případě web nevydělává peníze. Proto ho nemůžeme vytvořit na vlastní náklady. Nevíme, kolik práce je účelné do jeho rozvoje vložit. Takže ani nedává moc smysl, abychom se o něj starali. Přesto to můžeme dělat - za takovou cenu, která odpovídá tomu, kolik mohou vydělávat jiné weby.
Musíte mít jasno o svých zájmech a možnostech - zejména o volné kapacitě - kolik nových zákazníků jste schopni zvládnout.
Pokud budeme chtít uhradit práci, která k přivedení toho zákazníka vede, tak počítejme s průměrnými náklady 1 tis. / hodinu (což je pouze ilustrativní částka, ve skutečnosti jsou náklady na práci při tvorbě a rozvoji webu výrazně vyšší). Podle toho, kolik zákazníků má web přivést, si můžeme nastavit nákladový limit pro jeho provoz.
Aby web přiváděl zájemce, tak i pro nejoptimističtější scénář potřebujeme řádově desítky člověkohodin měsíčně - dejme tomu 10 člověkohodin (což je nepravděpodobné extrémní minimum - jenom analýza návštěvnosti - byť jednou měsíčně - znamená 2-3 hodiny u webu, na kterém není nijak velký provoz a který nemá příliš mnoho stránek; jak zmíněno - pokud běží reklamní kampaně, je to několikanásobek). Tedy 10 tis. měsíčně, 120 tis. ročně. Což platí pro první rok, v dalších letech se to za příznivých podmínek může snižovat (ale příliš pravděpodobné to není).
Pokud se snažíme optimalizovat dosah ve více oblastech (např. několik typů produktů nebo několik výrazně odlišných skupin zákazníků), pracnost se násobí.
Proto potřebujete dobré produkty, příznivé prostředí (trh / konkurenci) a dostatek volné kapacity, abyste díky internetovému marketingu získávali minimálně 48 (u tohoto příkladu) nových zákazníků ročně (jejichž uvažovaná průměrná životnost je 5 let, tedy máte kapacitu 240++ takových zákazníků).
Pokud firma není schopna vytvářet alespoň 2,4 mil hrubého zisku ročně (z důvodu produktů a/nebo omezené základny potenciálních zákazníků, popř. kapacit), nemůže si dovolit akviziční web (za daných podmínek). Pokud např. můžete do získání nového zákazníka investovat výrazně víc, než 5% ročního příspěvku na krytí - což v řadě oborů není problém, tak čísla jsou jinak.
Zjednodušeně.
Potom můžete mít postupně se rozvíjející web např. za 2-5 tis. měsíčně. Za všech okolností nejpozději do půl roku musí vydělávat. Jakmile je to "složitější", pracnost adekvátně stoupá. Na druhou stranu - vždy platíte jenom paušál, odpovídající intenzitě péče - vyšší intenzita = vyšší užitek & vyšší paušál (ne podíl na zisku). Intenzitu si regulujete sami.
Pokud díky internetovému marketingu vyděláváte stonásobek, platíte pouze paušál.
Výše uvedená čísla jsou jenom model - jak cena práce, tak nezbytná pracnost pro smysluplný výkon webu jsou ilustrativní (záleží na branži, cílových skupinách, konkurenčnosti prostředí, zvyklostech potenciálních zákazníků atd.), viz efektivnost internetového marketingu.
Baví nás to. Máme radost, když věci fungují. Rádi sdílíme zkušenosti.
Umíme odhadnout potenciál spolupráce. Vy také. Dohodneme se.
Rádi bychom poprosili ty, komu připadnou informace uváděné v metodice užitečné nebo sporné či mají jiné zkušenosti či mohou doplnit chybějící zdroje, aby se ozvali. Rádi budeme spolupracovat na dalším zlepšování nebo propojíme naše stránky s vašimi.