Když se potřebujete dohodnout s dodavatelem nového webu.
Pokud se vám nechce studovat tento soubor doporučení (není toho málo a i když jsme se snažili dostat to na hodně laickou úroveň, tak to tak úplně nejde), zavolejte nebo napište, rádi se vám budeme nezávazně věnovat. Obvykle je lepší osobní vysvětlení. Ze zde uvedených informací by měla vzniknout celistvá příručka (aktuálně není k dispozici registrační mechanismus, pokud máte již nyní zájem, prosíme - napište).
Pokračování námětu na LinkedIn. Soubor otázek a odpovědí pro laiky.
Na tuto příručku navazuje "Jak na internetový marketing", jelikož web bez marketingu ani marketing bez webu nedává smysl. Obojí je výhradně z pohledu zadavatele - snažíme se popsat to, co musíte dělat jako zadavatel.
Není to zbytečná otázka. Není to samozřejmost. Nemáte mít web, protože ho "mají všichni".
To, co ve svém podnikání / firmě děláte, děláte částečně proto, že vás to baví nebo to považujete za nejlepší možné, co se dělat dá. Jenže abyste to mohli dělat, musíte vytvářet zisk.
P. F. Drucker: Zisk je náklad na přežití.
Abyste vytvářeli více zisku.
Web potřebujete, aby firma vydělávala více peněz.
Pokud už máte nejlepší možné zákazníky, tak bezpochyby máte také téměř ideální web (pro vaše potřeby) a nic nového nepotřebujete. Pokud se vám nezdají ti "lepší zákazníci" při naplněných kapacitách, tak výjimky potvrzují pravidlo - "Když máte příliš mnoho práce, nemáte správné ceny". Jak dosáhnout maximálního absolutního objemu hrubého zisku je samostatné téma v některé z dalších příruček.
Nevěřte zkazkám o tom, že běžně lze pracovat dva měsíce v roce a jinak se potloukat po exotických destinacích. Údajně se zadavatelé čar a kouzel, která umí, o takového člověka rvou, tedy nepotřebuje žádný marketing. Možná takoví existují, ale pro běžný život je marketing nutný. A podle naší zkušenosti je tím důležitější, čím víc máte pocit, že jste za vodou.
Příklady
Pokud se nebudete snažit získat nové zákazníky, nejspíš přijdete i o ty stávající.
Podstata změny, ke které došlo za posledních 20 let.
Nechcete návštěvnost. Ani konverze. Potřebujete zvýšit zisk.
Podstatný pojem (více samostatně). Vyjadřuje ekonomickou efektivnost.
Každý typ má jiné měřítko výkonu.
Navazující otázky
Detaily následně - např. u každého kontaktu musí být možnost zaznamenat, jakým způsobem byl zákazník získán. Vyhodnotit tržby podle toho, v jaké fázi životního cyklu je (protože "nový" je jen určitou dobu).
Výkon je jenom jedna strana mince. Aby dával smysl, musí být vyšší, než náklady na jeho dosažení.
Bez práce nejsou koláče. Web není perpetuum mobile.
Východiska
Důležité (rozvedeme)
Nechceme do toho investovat víc, než získáme. Či spíše chceme získat na jednu korunu vkladu alespoň dvě koruny užitku. Je potřeba přesně vědět, co děláme a pečlivě evidovat, kolik nás to stojí a kolik to vydělává. Jak se to osvědčilo. Správně si nastavit časové horizonty. Jako vždy a všude. Jinak nám zbydou jen oči pro pláč.
Některým lidem se nezdá, že by web mohl být obchodníkem. Samozřejmě nemůže být "prodavačem". To od něj nikdo nechce. Měli bychom si udělat jasno, co je co. Ve spoustě oborů a situací nepřipadá v úvahu, aby se spoléhalo na to, že si nás potenciální zákazník sám najde, sám sebe přesvědčí o tom, že je to nejrozumnější volba a vyžádá si spolupráci. Někde ano. Pro péči o zákazníky možná obchodníky nepotřebujeme. Pro získání nových určitě ano.
Dnes platí, že část akvizice se musí odehrát na webu a mimoto je zjevně nezbytné se na internet spolehnout v případě, kdy chceme navázat vztahy s lidmi, kteří nejsou zákazníky a ani v současnosti neuvažují o tom, že by chtěli svého oblíbeného dodavatele měnit. Vytlačování konkurence je v nové době podstatným zdrojem nových zákazníků.
Situace z praxe, ukazující problematičnost osobní akvizice.
Opravdu se naše chování mění. A pokud chce být firma úspěšná i do budoucna, musí se tomu přizpůsobovat. Jenom pro zajímavost - klient si tu paní přesto nechal, až po dalším půlroce dospěl ke stejnému názoru - že to nemá smysl.
Samostatná metodika Jak poptat web a článek Jak by měla vypadat výzva k podání nabídek.
V ideálním případě jste zadali poptávku s takovými požadavky, které budete umět relativně snadno interpretovat a převést do výsledného hodnocení.
I když dostanete nesprávně strukturované nabídky, určitě si je dokážete převést do hodnocení pravděpodobného potenciálu spolupráce s nabízejícím. Určitě je přitom potřeba se podívat na web nabízejícího. Zvažte jako kritické následující parametry nabídky (zde pouze 3 nejdůležitější):
Nejdřív byste ovšem měli vyloučit ty nabídky, které obsahují některou z fatálních kontraindikací:
Nebo když té nabídce prostě vůbec nerozumíte.
Baví nás to. Máme radost, když věci fungují. Rádi sdílíme zkušenosti.
Umíme odhadnout potenciál spolupráce. Vy také. Dohodneme se.
Rádi bychom poprosili ty, komu připadnou informace uváděné v metodice užitečné nebo sporné či mají jiné zkušenosti či mohou doplnit chybějící zdroje, aby se ozvali. Rádi budeme spolupracovat na dalším zlepšování nebo propojíme naše stránky s vašimi.