Web musí vydělávat peníze - získávat nové zákazníky nebo pomáhat stávajícím.
Mnohé organizace vnímají web (resp. přítomnost na internetu) jako náklad. Někdy jako nevyhnutelný náklad. Jenže digitální marketing je nutno řídit a vyhodnocovat užitek, který přináší. Web a vše kolem (komunikace na sociálních sítích, reklamní kampaně atd.) má peníze vydělávat. Využijte profesionální internetový marketing. Nebojte se tuto činnost outsourcovat.
Váš web je určen primárně pro podporu internetové akvizice a/nebo obsluhu stávajících zákazníků (popř. něco jiného). Pokud chcete 2 v 1:
Přesněji řečeno pro každý účel (cílová skupina × typ interakce) by měla existovat specializovaná část (funkčnost). Máte pocit, že je to zbytečně složité? Promluvme si o tom...
Každopádně pokud si nevyjasním, jaký je jeho účel, můžeme dělat jen to, co nám řeknete. Nemůžeme nést zodpovědnost za jeho výkon/účinnost. To, jaký obsah je nutný pro komunikaci s různými cílovými skupinami, se většinou ukáže až za provozu a zcela jistě je nutno jej neustále přizpůsobovat a rozvíjet. Není to úplně jednoduché.
Důležité je také to, jak web spolupracuje s ostatními technologiemi. Pokud např. počítáte s webem jako navštívenkou:
Obdobně to platí pro všechny další myslitelné způsoby použití webu.
Pro obvyklé potřeby standardní firmy prakticky není možné vytvořit dostatečné (úplné) zadání pro vytvoření webu. Prostě proto, že v daném okamžiku nemá nikdo dost informací, aby mohl rozhodnout, jak přesně má web vypadat a fungovat. Navíc platí, že tato informace má nulovou životnost, jelikož potřeby se neustále vyvíjejí a velmi výrazně ten vývoj ovlivňuje i sama existence/funkčnost webu.
Když nemáte dostatečně komplexní (ve smyslu předjímající budoucí potřeby) zadání, nemůžete dostat to, co skutečně potřebujete. Je docela pravděpodobné, že na začátku ani moc přesně nevíte, co všechno bude původně jednoduchý záměr vyžadovat. Na rozdíl od obvyklého přístupu:
Když se vám to líbit nebude nebo v průběhu spolupráce zjistíme, že jsme něco špatně pochopili, omluvíme se a přátelsky se rozejdeme. Nic neplatíte.
Nemá smysl popisovat, co všechno je potřeba umět. To se můžete dočíst v mnoha jiných článcích (např. "Proč experta" nebo "Nejlepší investice"). Nechceme vás zahltit spoustou pojmů a už vůbec ničím, co nelze jednoduše obhájit. Nejlépe, pokud není potřeba nic vysvětlovat. Stavíme na tom, že je nesporně nezbytné, aby web i kampaně měl na starosti jediný kompetentní člověk, který:
Je jedno, jestli je ten partner interní nebo externí - umíme tuto roli převzít nebo s ním efektivně spolupracovat. Uděláme všechno proto, abychom optimalizovali vaše zapojení s cílem maximálního užitku (typicky co nejvíce co nejlepších nových zákazníků).
Základem a zadáním spolupráce je vaše marketingová strategie. Nebojte, když se nebudete příliš intenzívně bránit, uděláme ji s vámi a nebude to bolet. Pokud vám někdo tvrdí, že nic takového nepotřebuje, nemluvíte se správným partnerem.
Viz též
My také. Umíte to a děláte to poctivě. My také.
Umíme odhadnout potenciál spolupráce. Vy také. Dohodneme se.